مدير روابط عمومي و امور فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: نمايشگاه پوشش اقوام ايراني با نمايش 25 لباس سنتي در موزه حمام زنانه گنجعليخان كرمان برپا مي ‌شود.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی و امور فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان، 'محمد مهدی افضلی' افزود: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی از 26 اردیبهشت ماه جاری در موزه حمام زنانه گنجعلیخان كرمان دایر می‌شود.

وی با بیان این كه بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است، بیان كرد: در نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی 25 لباس سنتی مربوط به زنان اقوام مختلف ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

افضلی، هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی حجاب و پوشش سنتی اقوام ایرانی ذكر و تصریح كرد: امیدواریم با برپایی نمایشگاه مذكور نسل جوان با بخشی از هویت فرهنگی و سنتی كشور، بیشتر آشنا شوند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان از نمایش لباس‌های سنتی زنان اقوام بلوچ، كرد، لر، ترك، عرب و گیلكی در نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی خبر داد و گفت: لباس ‌هایی از استان ‌های كرمان، خراسان، بندرعباس، سمنان، ابیانه و سایر مناطق كشور نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.

افضلی، خاطرنشان كرد: حجاب در تمام اقوام ایرانی طی دوره‌های مختلف وجود داشته است و زنان ایرانی توجه ویژه‌ای به آن داشتند.ك/1

7440/8154/2624