مركز همايش هاي سازمان نظام مهندسي ساختمان كرمان روز يكشنبه با حضور رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور مورد بازديد قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور، در این بازدید گفت: مهمترین سرمایه ها ابنیه ها هستند اما هر 30 سال یكبار دست خوش تغییر و بازسازی می شود.

سید' مهدی هاشمی' افزود: اگر اصول ساخت و ساز و نكات فنی بر اساس قوانین و مقررات رعایت شود هر 100 سال یكبار باید ساختمان را تغییر، تعمیر و یا تخریب كرد.

وی اضافه كرد: در این صورت است كه سرمایه افزایش پیدا می كند و به توسعه اقتصادی كمك می كند.

وی ادامه داد: منطقی بودن هزینه ها، حفظ سرمایه ها را به دنبال دارد بنابر این اجرای دقیق اصول ساخت و ساز باعث حفظ سرمایه ها خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری كرمان نیز در این آیین گفت: به طور متوسط در 20 سال گذشته در این استان هر روز چهار كشته و زخمی در اثر بلایا و حوادث داشتیم.

' محمد جواد كامیاب' افزود: محكم سازی و رعایت اصول فنی می تواند از تلفات جلوگیری كند و نجات جان انسان ها را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به حادثه دلخراش زلزله بم، گفت: هرگر فراموش نمی شود كه در ظرف چند ثانیه بیش از 34 هزار نفر در این زلزله جان خود را از دست دادند و این وظیفه مهندسان بویژه سازمان نظام مهندسی را سنگین تر می كند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان كرمان نیز در این بازدید گفت: مركز فرهنگی و همایش های نظام مهندسی ساختمان استان كرمان در زمینی با مساحت 32 هزار متر مربع با 10 هزار متر مربع زیربنا احداث می شود.

' حمید بدیعی' افزود: این مركز دارای سالن های اصلی و جنبی است كه یكی از بهترین و مجهز ترین مراكز همایش های استان خواهد بود.

وی ادامه داد: سعی شده تا با رعایت همه اصول و موازین فنی این ساختمان به عنوان معرف و جایگاه سازمان نظام مهندسی استان باشد .

به گزارش ایرنا، مركز فرهنگی و همایش های نظام مهندسی ساختمان كشور با بی شاز 50 درصد پیشرفت فیزیكی در كیلومتر 19 جاده هفت باغ كرمان در حال احداث است.ك/2

7438/2624