تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۳

شيراز- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس: همزمان با هفته ميراث فرهنگي و روز موزه برنامه هايي در استان فارس پيش بيني شده است كه در سراسر استان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون فعالی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های بزرگداشت روزجهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در فارس افزود: هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه امسال از 25 اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود.

وی بیان كرد: از طرف اداره كل میراث فرهنگی فارس ، برنامه هایی متناسب با هر یك از روزهای نامگذاری شده این ایام، در نظر گرفته شده است كه یكی از مهمترین برنامه های این ایام، شركت در نمایشگاه بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در مجموعه كاخ سعد آباد تهران است.

فعالی افزود: دراین نمایشگاه كارگاه های تخصصی گره بندی،آجر تراشی و كاشی كاری،همچنین مطالعات مرمت های انجام شده نیز به نمایش درخواهد آمد.

وی اظهارداشت: افتتاح فاز دوم موزه گرمابه در حمام تاریخی وكیل نیز یكی از پروژه هایی است كه همزمان با ایام هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه به اجرا در می آید .

این مقام مسوول، اضافه كرد: كلنگ زنی فازدوم ساماندهی مجموعه فرهنگی سعدی و شروع عملیات ساماندهی موزه پارس را ازدیگر پروژه های مهم قابل افتتاح در هفته میراث فرهنگی است.

فعالی ادامه داد: امسال سال كار و تلاش در میراث فرهنگی است و باید تمام همت و پشتگار تمام كاركنان این سازمان صرف به نتیجه رساندن پروژه های عمرانی شود.

مدیر كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به نامگذاری یكی از ایام هفته میراث فرهنگی به عنوان میراث معنوی عامل پیوند اقوام و ملل افزود: با توجه به این نامگذاری ، برنامه نكوداشت استاد ذوالفنون در حافظیه با همكاری حوزه هنری فارس و نیز مراسم شبیه خوانی به عنوان میراث معنوی ثبت شده جهانی و نقالی در اماكن تاریخی برگزار خواهد شد .

وی بیان داشت: رونمایی از نرم افزار جامع گردشگری استان، رونمایی از سایت صدور مجوز بازدید كنندگان و رونمایی از اتوماسیون اداری شهرستان ها ، برپایی نمایشگاه عكس ایل عشایر در ارگ كریم خانی ، برپایی نمایشگاه رندی دو در مجموعه فرهنگی حافظیه با همكاری انجمن دوستداران حافظ از جمله برنامه های هفته میراث فرهنگی است .

فعالی ، اجرای دوره آموزشی موزه برای عموم و به ویژه راهنمایان برگزاری تور مجازی باستان شناس و مرمت در موزه آرشیو آواها ونواها ، اجرای نمایش نامه 'افعی طلایی' در مجموعه فرهنگی سعدی با همكاری حوزه هنری فارس از 24 تا 26 اردیببهشت ماه و تشكیل ستاد بحران اداره كل را از اهم برنامه های این اداره كل در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی عنوان كرد.

وی ، برگزاری جشنواره گل و گلاب داراب درروزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه جاری و برگزاری مراسم بزرگداشت خادمین عرصه میراث فرهنگی و تجلیل از معماران، مرمتگران و خادمین حوزه میراث فرهنگی را از برنامه های پایانی این هفته اعلام كرد.ك/2

7382 /679