عوامل انتظامي فرماندهي انتظامي شهرستان رشت بيش از دو هزار و 700 قرص متادون و مشتقات آن را كشف و ضبط كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت عصر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال گزارش مردمی در خصوص خرید و فروش قرص های متادون در شهر خشكبیجار از توابع رشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور كار اكیپ های عملیاتی پلیس قرار گرفت.

سرهنگ 'محمدحسین واثق كارگرنیا' با بیان اینكه مأموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی و رعایت موازین شرعی از منزل متهم بازرسی كردند، افزود: در این بازرسی تعداد 700 عدد قرص متادون ، 45 عدد شربت متادون، یك حلقه وافور و یك ترازوی دیجیتالی توزین مواد مخدر كشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در عملیات دیگری عوامل انتظامی كلانتری 11 رشت با هماهنگی مقام قضایی در اجرای طرح پاكسازی نقاط آلوده و جرم خیز موفق شدند دو هزار عدد انواع قرص های متادون ، كپسول های گیاهی غیر مجاز و سه بطری بزرگ اتانول را كشف و ضبط كنند.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از كشف و ضبط مواد مخدر از نوع شیمیایی و روانگردان در بخش لشت نشاء شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ فرهاد فلاح كریمی افزود: در پی گزارش شهروندان بخش لشت نشاء شهرستان رشت مبنی بر اینكه شخصی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت دارد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور كار اكیپ های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: مأموران پس از تحقیقات نامحسوس و انجام مراقبت های پلیسی با اطمینان از صحت موضوع ، طی هماهنگی با مقام قضایی از منزل متهم با رعایت موازین شرعی بازرسی كرده و در نتیجه 216 گرم ماده روان گردان شیشه و 70 گرم ماده مخدر از نوع هروئین و یك دستگاه ترازوی دیجیتالی كوچك ویژه توزین مواد مخدر را كشف و ضبط كردند.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از مردم استان خواست در صورت اطلاع از فعالیت باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن های 5593007 یا 128 اطلاع دهند.ك/3

695