قم ـ استاندار قم در پيامي بر نقش ارزنده و جايگاه ويژه روابط عمومي ها در شناخت و هدايت افكار عمومي به سمت تحقق اهداف سازماني تاكيد كرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمد حسین موسی پور' در این پیام كه روز چهارشنبه به مناسبت روز 'روابط عمومی و ارتباطات' صادر شد آورده است: بی تردید روابط عمومی به عنوان یك مجموعه هدف مند، با تلاش آگاهانه، برقراری ارتباط دوسویه ، تبیین و اطلاع رسانی پیام های روشن و دقیق، برنامه ریزی كاربردی و اقدامات عملی و قابل اجرا، نقش ارزنده ای را در شناخت و هدایت افكار عمومی به سمت تحقق اهداف موردنظر سازمانی عهده دار می باشد.

در پیام وی همچنین آمده است: پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران و تبلور جلوه های مردمی نظام، نقش و ماهیت روابط عمومی ها تغییری اساسی یافت و به عنوان عنصر اصلی رضایتمندی و تقویت اعتماد عمومی و عامل ترویج ارزش های دینی و فرهنگ ساز و تنویر افكار عمومی جامعه مطرح و مورد توجه قرار گرفت.

موسی پور افزوده است: امروز روابط عمومی در سازمان های اداری نه به عنوان یك تشكیلات فرعی تشریفاتی و اجرایی،بلكه به عنوان یك نهاد موثر مشورتی و مدیریتی و ابزار قوی هدایت افكار عمومی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینكه «روز ارتباطات و روابط عمومی» فرصت مغتنمی است برای بررسی و موشكافی هوشمندانه موانع و مشكلات، ادامه داده است: باید به دنبال ارائه راهكارهای منطقی در جهت ترسیم چشم اندازی روشن برای آینده بهتر این مجموعه و نیل آن به جایگاهی در خور وظایف خطیری كه بر عهده دارد باشیم.

موسی پور با اشاره به سال تولید ملی اضافه كرده است: دمیدن روح امید و نشاط در جامعه و ارایه تصویری شفاف و مبتنی بر حقایق موجود و نیز تلاش مجدانه برای تبیین و انعكاس هنرمندانه مجموعه فعالیت ها و تلاش های دلسوزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف عمران و آبادانی كشور با بهره مندی از شیوه های نوین و اثر بخش اطلاع رسانی از جمله اقدامات و وظایفی است كه از آن می توان به عنوان جهاد مقدس روابط عمومی ها در حوزه اقتصاد و حمایت از تولید ملی یاد كرد.

استاندار قم در پایان پیام خود روز روابط عمومی و ارتباطات را به تمامی تلاش گران سخت كوش این حوزه به ویژه مدیران و كاركنان خدوم روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قم تبریك گفته است.

یادآور می شود روز 27 اردیبهشت روز ملی 'روابط عمومی و ارتباطات' نامگذاری شده است.ك/1

569 / 380/