زاهدان - روابط عمومي به عنوان قلب تپنده سازمانها و نهادها و چشم بيناي ادارات مطرح است كه درصورت پويايي آن موجب رشد و بالندگي مجموعه ها و ادارات و مراكز مي شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی حرفه و شغلی است كه تعدادی از علوم را به كمك می گیرد تا ارتباطی دو سویه را بین سازمان و مخاطب برقرار كند.

روابط عمومی آیینه تمام‌نمای ادارات است و وظیفه تبلیغ، ترغیب، تشویق و نفوذ در افكار عمومی را بر عهده دارد و مهمتر اینكه پل ارتباطی میان مردم و سازمان مربوطه است.

مدیران و كاركنان روابط عمومی می توانند با تعامل سازنده و كارآمد با بخشهای مختلف بویژه رسانه های ارتباط جمعی راههای موفقیت روز افزون خود را بگشاید.

روابط عمومی چشم و گوش مدیریت است و در واقع تابلوی سازمان و مدیریت آن به حساب می آید و میزان توجه مدیر به روابط عمومی نشان دهنده شناخت او ازجایگاه روابط عمومی است.

دكتر 'حمید نطقی' بنیانگذار روابط عمومی علمی در ایران در تعریف روابط عمومی می گوید: روابط عمومی وكیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العموم در داخل سازمان است.

روابط عمومی خود رسانه ای است كه كار اطلاع رسانی درون سازمانی و برون سازمانی انجام می دهد.

مدیران روابط عمومی به واقع مدیران افكار عمومی اند و قادرند از محمل رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به بهترین شكل استفاده كند.

ماموریت اصلی روابط عمومی در جلب افكار عمومی است و سخت كوشی ، روحیه تعاملی و شخصیت ویژه كاركنان روابط عمومی نباید مدیران و سایر كاركنان را در این خصوص دچار سو تفاهم كند.

رسانه و روابط عمومی تاثیر گذار و تاثیر پذیر یكدیگر هستند و بده بستان نوشته و نانوشته دارند و برای این كار از توانائی ها و ابزارهای خاص خود بهره برداری می كنند.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه هر سال به نام روابط عمومی نامگذاری شده و این خود فرصتی مغتنم برای ارتباط بیشتر مردم با سازمانها و برعكس است و باید بخوبی از آن بهره برداری كرد.

به همین مناسبت برخی دستگاههای اجرایی و نهادهای سیستان و بلوچستان در اطلاعیه های مختلف این روز را گرامی داشته اند.

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان به نقل از معاون برنامه ریزی استاندار اعلام كرده است: در عصرجدید كه به عصر ارتباطات مشهور است روابط عمومی دارای نقش بسیار مهمی است.

دكتر رجبعلی شیخ زاده افزود: روابط عمومی و اصحاب رسانه با فعالیتهای مناسب و ترسیم چهره زیبای استان می توانند در جذب سرمایه گذاران تاثیر بسزایی داشته باشند.



فرماندار شهرستان سراوان نیز در این زمینه گفت: دستگاههای اجرایی موظف به تامین امكانات مورد نیاز مسوولان روابط عمومی ها هستند.

محمد اكبر چاكرزهی روز چهارشنه در گردهمایی به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی درسرسرای اجتماعات فرمانداری سراوان گفت: روابط عمومی نقش مهمی در ارتباط صحیح و سازنده بین مسوولان ادارات و مردم برای خدمت رسانی بهتر را دارند.

وی افزود: جایگاه روابط عمومی بسیار حساس و مهم است به نوعی كه ضعف و قوت یك مدیر دستگاه اجرایی رابطه مستقیمی با قدرت روابط عمومی آن دستگاه دارد.

فرماندار سراوان اظهار داشت: مهمترین وظیفه روابط عمومی شناخت افكار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افكار عمومی نسبت به سازمان مربوطه است.

چاكرزهی گفت: روابط عمومی زمانی می تواند نقش راهبردی خود را در سازمان ایفا كند كه در تشكیلات سازمانی جایگاه مناسبی داشته باشد.

اداره تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز اعلام كرد: امروز نقش روابط عمومی ها به عنوان یكی از مهمترین ابزارهای مدیریتی در عصر ارتباطات دو چندان شده به گونه ای كه موفقیت سازمانها و نهادها در عرصه های تخصصی به عملكرد روابط عمومی آنها وابسته است.

سعید صمیمی عشرت آبادی كارشناس روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: روابط عمومی آیینه تمام نمای دستگاهها است و نقش مهمی در معرفی سازمان، ارتباط میان مردم و ادارات و همچنین در بخش درون سازمانی پل ارتباطی كاركنان و مدیران است. ك/4

653