استان تهران- رايزن فرهنگي سفارت ژاپن در بازديد از نمايشگاه و مسابقه اوريگامي (هنر كاغذ و تا) در فرهنگسراي سرو، گفت: برگزاري مسابقه اوريگامي فرصت مناسبي براي ارتباط فرهنگي ايران و ژاپن است.

'فوجی' روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نخستین بار است كه مسابقه اوریگامی در ایران و در یك فرهنگسرا برگزار می‌شود و این موضوع می‌تواند موجب آشنایی بیشتر مردم ایران با بخشی از فرهنگ ژاپن شود.

وی در خصوص نحوه همكاری سفارت ژاپن با این مسابقه، گفت: سفارت ژاپن جوایزی را برای برگزیدگان درنظر گرفته است، این جوایز اگرچه مادی نیستند اما شامل اوریگامی‌هایی هستند كه در بازار ایران یافت نمی‌شوند و می‌تواند برای شركت‌ كنندگان مسابقه جذاب باشد.

رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در پاسخ به این سوال كه به كدام یك از صنایع دستی و فرهنگی ایران علاقمند است؟ گفت: هنر قلم زنی و كار با فلز در ایران بسیار زیباست.

مسابقات اوریگامی طی روزهای 28 و 29 اردیبشت ماه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه شش تهران در فرهنگسرای سرو در حال برگزاری است.

این مسابقات با مشاركت انجمن اوریگامی در چهار بخش 'كودكان و نوجوانان'، 'بزرگسالان مبتدی'، 'حرفه‌ای مودلا' و 'غیرحرفه‌ای مودلا' برگزار می‌شود.

حدود 300 اثر از سراسر كشور و آثاری از ژاپنی‌های مقیم ایران در این مسابقه شركت كرده و به نمایش درآمده‌اند.

اختتامیه این مسابقات روز جمعه (29 اردیبهشت) از ساعت 16 در فرهنگسرای سرو برگزار می شود و 12 نفر به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد.

اُریگامی یا هنر 'كاغذ و تا' یكی از كاردستی‌های محبوب ژاپنی است كه امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از كاغذ با كمك تاهای هندسی است.

علاقمندان به شركت مسابقه اوریگامی می توانند از ساعت 9 تا 19 روز پنجشنبه و 9 تا 15 روز جمعه به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارك ساعی، كوی ساعی دوم مراجعه كنند.

تهرام/6065/1396