بجنورد - مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي گفت: در سه سفر رييس جمهوري به اين استان پنج هزار و 187 سري جهيزيه تصويب شد كه به زوجين مددجو و نيازمند اين استان اهدا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد 'امان الله حسین پور' اظهار داشت: اعتبار این میزان جهیزیه بیش از 34 میلیارد ریال از مصوبات سه سفر ریاست جمهوری به این استان بوده است.

وی افزود: در دور اول یكهزار سری جهیزیه با اعتبار پنج میلیارد و390 میلیون ریال و در سفر دوم دو هزار سری جهیزیه با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تصویب و به نوعروسان تحت حمایت كمیته امداد اهدا شد.

وی درخصوص كمك به نوعروسان نیازمند طی مصوبات سفر سوم هیات دولت به استان اظهار داشت: در این سفر پرداخت كمك هزینه دو هزار و 100 سری جهیزیه به مبلغ 21 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزرات رفاه، استانداری و كمیته امداد تصویب شد كه در حال حاضر 630 سری آن از سوی كمیته امداد تامین شده است و مابقی تعهد توسط وزارت رفاه و استانداری عمل نشده است.

وی گفت: در سفر سوم همچنین تعداد 845 سری هدیه ازدواج با اعتبار سه میلیارد و 380 میلیون ریال مصوب شد كه محقق نیز شده است.

حسین پور سرانه پرداختی هر یك از جهیزیه های دور سوم به نوعروسان را مبلغ 10 میلیون ریال عنوان كرد و افزود: از طرف كمیته امداد امام خمینی(ره) برای جهیزیه های پرداختی دور سوم مبلغی بیش از شش میلیارد و300 میلیون ریال به صورت نقدی هزینه شده است.

حسین پور گفت: امید است در سال های آینده نیز با ارایه اینگونه خدمات بتوانیم سنت حسنه ازدواج را در جامعه ترویج دهیم.

در سال گذشته نیز هزار و 570 سری جهیزیه به نوعروسان و هزار و 172 مورد هدیه ازدواج به تازه دامادها اهدا شد.

هم اكنون 27 هزار و 591 خانوار با 79 هزار نفر جمعیت مستمری بگیر كمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان شمالی هستند و 54 هزار و 773 نفر نیز به صورت موردی از خدمات این نهاد برخوردارند.

خراسان شمالی 843 هزار نفر جمعیت دارد.ك/1

7184/626