استان تهران- فيروزكوه- فرماندار شهرستان فيروزكوه گفت: بازخواني و انتقال ميراث ماندگار سوم خرداد و فتح خرمشهر به عنوان پشتوانه نظام اسلامي، از وظايف آحاد جامعه و مسؤولان است.

'سعید افشار نادری' روز شنبه در دومین جلسه هماهنگی بزرگداشت یوم الله سوم خرداد سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در شهرستان فیروزكوه، اظهار داشت: لحظه لحظه تاریخ پر فراز و نشیب دفاع مقدس، از زمان حمله صدامیان تا زمانی كه هر سانتی متر این خاك مقدس از لوث وجود دشمنان پاك شد، سراسر صحنه های حماسی و ماندگار است.

وی تصریح كرد: در طول این سال ها، رفتارها و سلوكی از سوی رزمندگان غیور ایران اسلامی را شاهد بودیم كه به گواهی تاریخ، طی 150 سال گذشته این مرز و بوم منحصر به فرد بوده است.

فرماندارفیروزكوه خاطرنشان كرد: فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرین 'بیت المقدس' به دلیل گستردگی عملیات و آزاد كردن بیش از پنج هزار و 400 كیلومتر مربع از خاك وطن از چنگال بعثی ها و به خاطر تعداد بسیار زیاد اسرا و كشته های دشمن و غنایم بدست آمده، چونان ستاره ای در تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی می درخشد.

وی افزود: انجام این مهم با دستان خالی و كمترین بضاعت و امكانات نظامی در سال 61، گویای آن است كه حماسه ای ماندگار با سلحشوری و رشادت فرزندان این مرز و بوم به وقوع پیوست و پس از آن بود كه تغییر موازنه جنگ و آغاز پیروزی های پی در پی ایران در جبهه نبرد حق علیه باطل را شاهد بودیم.

افشار نادری دلایل این موضوع را بیدار شدن روح امید در بین مردم و رزمندگان، انسجام مردم، اتحاد هر چه بیشتر سپاه، ارتش و سایر نیروها در عملیات و ولایتمداری مردم برشمرد و ادامه داد: به فرموده امام راحل 'دست خداوند در آستین رزمندگان ظاهر شد' و امدادهای غیبی به كمك نیروهای حق شتافت و در مقابل یاس، نا امیدی و دلسردی را در بین نیروهای دشمن مستولی كرد.

وی گفت: حماسه بزرگ فتح خرمشهر میراث تاریخ معاصر ایران اسلامی است و باید آحاد مردم و مسؤولان دست در دست هم این میراث ماندگار را سینه به سینه به عنوان پشتوانه نظام و كشور به نسل های بعد انتقال دهند.

تهرام/8142/1457/