تهران - نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با كليات طرح دائمي شدن قانون اصلاح موادي از قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور موافقت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز - یكشنبه - كلیات طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشكیل سازمان بازرسی كل كشور را در دستور كار خود قرار دادند و با 133 رای موافق، 25 رای مخالف و 18 رای ممتنع به تصویب رساندند.

در این رای گیری 200 نماینده در جلسه علنی مجلس حضور داشتند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، مواردی از قانون تشكیل سازمان بازرسی كل كشور اصلاح می شود كه براساس آن، طبقه بندی مشاغل اداری و بازرسی و تعیین میزان فوق العاده بازرسان غیر قضایی و كارشناسان با رعایت قانون سازمان و در محدوده اعتبارات مصوب سالیانه و معادل فوق العاده های دارندگان پایه قضایی به پیشنهاد رییس سازمان بازرسی كل كشور به تصویب رییس قوه قضاییه می رسد.

همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح، چنانچه بازرسان قانونی موسسات و شركت های مشمول بازرسی، مسوولان سازمان حسابرسی دولتی، حفاظت و اطلاعات و حراست و نظارت و بازرسی وزارتخانه ها و دستگاه های مشمول بازرسی در رسیدگی به عملكرد مالی و اداری دستگاه های اجرایی و شركت های دولتی و وابسته به دولت به مواردی برسند كه مربوط به وظایف سازمان بازرسی است، باید مراتب را به اطلاع سازمان بازرسی كل كشور برسانند.

سیام**9121**9132**1572