خرم آباد - ششمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي غرب كشور با درخشش تعدادي از خبرنگاران و عكاسان رسانه هاي استان لرستان در سنندج به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی غرب كشور اواخر هفته گذشته با معرفی نفرات برتر در دو بخش خبرگزاری ها و نشریات مكتوب در سنندج پایان یافت.

در مراسم اختتامیه این جشنواره و بر اساس رای هیات داوران مسعود احمدی رییس خبرگزاری ایرنا كردستان عنوان نخست بخش خبر جشنواره را از آن خود كرد و منوچهر صمدی خبرنگار ایرنای مركز مهاباد نیز مقام دوم بخش گزارش را بدست اورد.

در بخش خبر نشریات مكتوب، فاطمه رسولی از روزنامه صدای ملت لرستان، هاجر صفا بخش از هفته نامه سیروان كردستان و فرشاد سهیلی از هفته نامه راز آور كرمانشاه به ترتیب عناوین اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش خبر در خبرگزاری ها مسعود احمدی از ایرنای كردستان عنوان اول و صلاح زارعی از ایسنای كردستان عنوان دوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

در بخش مصاحبه حجت الهامی از روزنامه فردای ما از آذربایجان غربی مقام اول، فاطمه حبیبی از روزنامه همدان پیام از همدان مقام دوم و جمال ملایی از هفته نامه سیروان كردستان مقام سوم را كسب كردند.

همچنین در بخش صفحه آرایی شكوفه بی دریغ از هفته نامه نقد حال شرح حال از كرمانشاه، آری عبدی از هفته نامه دیدگاه كردستان و فرشته حاجی میرزایی از هفته نامه سیروان كردستان به ترتیب عناوین اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش عكس خبری سیده رحیمه موسوی از آذربایجان غربی مقام نخست، عبدالله مرادی بلشتی از كرمانشاه مقام دوم و ماشاالله سیدخانی از آذربایجان غربی مقام سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

لیلا رشنوادی از نشریه كوشك ایلام، حسن پوراقدم از دو هفته نامه آوای ماد از كردستان و حبیب الله طاقتی احسن از روزنامه همدان پیام راز همدان عنوان اول تا سوم را در بخش گرافیك و طرح جشنواره كسب كردند.

در بخش نشریات برتر نیز هفته نامه دیدگاه از استان كردستان مقام نخست، هفته نامه دیاركهن از كردستان دوم و هفته نامه نیشتمان از كردستان و دو هفته نامه به هیز از كردستان مشتركا مقام سوم را به دست آورند.

در بخش خبرگزاری های برتر نیز خبرگزاری كردپرس از كردستان، خبرگزاری ایسنای آذربایجان غربی و خبرگزاری ایكنای كردستان عناوین اول تا سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

همچنین شیروان یاری سراب از هفته نامه سیروان كردستان، اكرم چاردولی از روزنامه همدان پیام و آزاده طغانی روشن از روزنامه همدان پیام به عنوان نفرات اول تا سوم در بخش گزارش نشریات مكتوب معرفی شدند.

در بخش گزارش تصویری نیز امین رستم زاده از خبرگزاری ایسنای آذربایجان غربی رتبه دوم و محسن تیزهوش از خبرگزاری مهر استان لرستان رتبه های دوم و سوم را كسب كردند و هیئت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته رتبه برتر ندانستند.

همچنین رضا پورعلی از خبرگزاری ایسنای آذربایجان غربی مقام اول، منوچهر صمدی از خبرگزاری ایرنای آذربایجان غربی مقام دوم و رویا عبدی از خبرگزاری مهر كردستان مقام سوم بخش گزارش خبرگزاری ها را به خود اختصاص دادند.

در بخش یادداشت نیز صادق سیفی از نشریه سیمره لرستان به عنوان نفر اول، ایرج سلیمان زاده از نشریه ارمغان آذربایجان غربی نفر دوم و مهناز روزبهانی از نشریه آوای ملایر همدان و میرهاشم موسوی از نشریه تپش قلم آذربایجان غربی مشتركا به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

اسفندیار سپهری نیا از نشریه فردای ما از آذربایجان غربی مقام نخست بخش مقاله را به خود اختصاص داد و محمدطاهر كنعانی از نشریه سیمره لرستان مقام دوم این بخش را كسب كرد.

در بخش ویژه جشنواره نیز ناصر شمس بخش از نشریه راستان لرستان به عنوان نفر اول و یدالله طاقتی احسن از نشریه پیام همدان به عنوان نفر دوم این بخش معرفی شدند.

همچنین در بخش ویژه اسدالله ربانی مهر از نشریه هگمتانه همدان، ملیحه سیفی از خبرگزاری ایكنای كردستان و محمدولی كاكایی از ماهنامه تبیان كردستان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش تیتر نیز سیدداوود سجادی از نشریه آوای زاگرس ایلام اول و زهره كریم زاده از نشریه رازآور كرمانشاه دوم شدند و همچنین سید بهزاد احمدی از نشریه دیار كهن كردستان و محمدجعفر ایرانی از نشریه بیان لر از لرستان شایسته تقدیر در این بخش شناخته شدند.

پرویز گراوند از هفته نامه سیمره لرستان، روح الله صالحی از ماهنامه فردای نهاوند از همدان و كرم رضا دریكوند از هفته نامه سیمره لرستان مقام های اول تا سوم جشنواره در بخش طنز مكتوب را كسب كردند.

در بخش كاریكاتور نیز محمود نظری از همدان پیام اول، سامان احمدی از روزنامه ابوذر كرمانشاه دوم و یاسر دلفان از هفته نامه سیمره لرستان سوم شدند.

همچنین در بخش موضوعی سال نیز ایرج سلیمان زاده از آذربایجان غربی مقام اول، مهین داوری از ایلام و سیده سمیه سجادی از آذربایجان غربی مستركا مقام دوم و مجید آوج از خبرگزاری ایسنای كردستان مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

داوری ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب كشور بر عهده مجید رضاییان، علی اكبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، علیرضا كتابدار، محمود مختاریان، علیرضا ذاكری و گیتا علی آبادی از اساتید و صاحب نظران عرصه مطبوعات كشور بود.

1625