قم ـ مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور خواستار شناسايي و احصاي موقوفات مرتبط با حوزه هاي علميه در همه استان ها شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'مرتضی مقتدایی' روز سه شنبه در اولین هم اندیشی 'وقف و حوزه های علمیه' گفت: باید مال الاجاره موقوفات كشور تعدیل و واقعی شده و حتی یك ریال آن نباید در غیر از مسیر و نیت واقف هزینه شود.

وی ، بر احصا و واریز درآمدهای موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه به این نهاد تاكید كرد و ادامه داد: امروز حوزه های علمیه برای اداره و توسعه خود به این منابع احتیاج دارد.

آیت الله مقتدایی خواستار ایجاد شعبه ای خاص در دستگاه قضایی برای رسیدگی بدون نوبت به دعاوی مرتبط با وقف شد.

وی با بیان اینكه شورای مدیریت حوزه های علمیه در 27 استان كشور مستقل شده است ف بر تعامل این شورا با مدیریت اوقاف استان برای بهره برداری از موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه تاكید كرد.

اولین هم اندیشی وقف و حوزه های علمیه با عنوان 'احیا و ساماندهی موقوفات حوزه های علمیه' روز سه شنبه در قم با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف و احیاء و ساماندهی موقوفات حوزوی برگزار شد.

در این همایش كه با شركت مدیران حوزه های علمیه استان ها و مدیران كل ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر كشور برگزار شد، آیت الله یزدی، رییس شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام محمدی رییس سازمان اوقاف و امورخیریه نیز حضور داشتند.ك/2

569 / 556