گرگان - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان با اشاره به جاذبه هاي گردشگري دريايي استان گفت: 11 پروژه و تاسيسات گردشگري ساحلي در گلستان در حال احداث و تكميل مدارك لازمه است.

'قربان عباسی' روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به شرایط طبیعی و اقلیمی استان گلستان و وجود سواحل دریای خزر، تالاب‌ها و منابع مختلف آبی در این استان، موضوع گردشگری در مجاورت این جذابیت های طبیعی و تاسیساتی به عنوان یك پتانسیل بالقوه مورد تایید می‌باشد و سرمایه گذاری دراین مناطق می تواند توسعه و رونق گردشگری را منطقه به همراه داشته باشد.

وی افزود: مطالعه و برنامه‌ریزی جهت ایجاد مجتمع های گردشگری و مراكز اقامتی و تفریحی و ورزش‌های آبی در حوزه منابع آبی و به خصوص در سواحل این استان به منظور فراهم نمودن جاذبه‌های اكوتوریسم و گردشگری آبی از جمله ضروریات می باشد كه دراین راستا زمینه های لازم جهت اجرای پروژه های گردشگری ساحلی در این استان فراهم شده است.

به گفته وی تعدادی از این پروژه ها درحال تكمیل و بعضی در حال تكمیل مدارك و ارائه پیش طرح توجیهی می باشد.

عباسی اضافه كرد: خلیج پارتیا مجتمع اقامتی تفریحی توریستی ورزشی تجاری در بندر تركمن ، مجتمع اقامتی تفریحی توریستی ورزشی تجاری نگین تركمن در بندرتركمن ، مجتمع تفریحی توریستی ورزشی آسمانه دریای خزر در بندرتركمن، مجتمع اقامتی تفریحی توریستی دهكده گردشگری گلستان در بندرتركمن،از جمله پروژه های در حال اجرا است.

مدیركل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری گلستان گفت: همچنین مجتمع اقامتی پذیرایی تفریحی توریستی ورزشی ساحلی وگردشگری دریای آرام گلستان در بندرگز (روستای باغوكناره) ، دهكده توریستی ساحلی آرمان طبیعت در اسكله بندرگز از دیگر پروژه های ساحلی است كه اجرا می شود.

عباسی ادامه داد: احداث زیر ساخت ها و ساماندهی سواحل با احداث آلاچیق- سرویس بهداشتی- محوطه سازی – اجرای دیواره سنگی مالون- اسكله ماهیگیری در ساحل بندرتركمن ، احداث زیر ساخت ها و ساماندهی سواحل شامل احداث آلاچیق – آسفالت مسیر- احداث اسكله چوبی-برق رسانی در ساحل نوكنده نیز ار پروژه های در حال اجرا می باشد.

به گفته وی احداث زیر ساخت ها و ساماندهی سواحل با احداث آلاچیق –آسفالت مسیر-برق رسانی- محوطه سازی-احداث سرویسهای بهداشتی- احداث دیواره سنگی- لوله كشی آب- انتقال فاضلاب در بندرگز از دیگر پروژه های ساحلی می باشد كه تمامی آنها توسط شهرداری های شهرستان های مربوطه با مشاركت اداره كل میراث فرهنگی در حال اجرا می باشند.

عباسی یادآور شد: دهكده گردشگری ساحلی و فرا ساحلی در بندرگز كه توسط نماینده خطوط كشتیرانی وحمل ونقل بین المللی جاده طلایی(گیتی پسند) اجرا می شود و مجموعه تفریحی توریستی تجاری كاسپین در بندرتركمن كه توسط شركت كائولن پیرامون اجرا می گردد از دیگر پروژه ها است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه میزان سرمایه گذاری در این پروژه های ساحلی را 50661 میلیارد ریال عنوان كرد و تعداد اشتغالزایی در این پروژه های قابل اجرا را 940 نفر برشمرد.

به گفته وی با بهره‌برداری مناسب از فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ساحلی این استان، صنعت گردشگری در گلستان بیش از پیش رونق و توسعه یافته و شاهد جلب و جذب گردشگران به این ظرفیت‌های بالقوه استان خواهیم بود.

601