تربت حيدريه- رييس ستاد ارتحال امام خميني(ره) تربت حيدريه گفت: امام راحل معلم اخلاق و بنيانگذار بيداري اسلامي در جهان بود.

'حسن فتحی نیا' روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امام راحل رای مردم را میزان كار های خود دانسته و آنان را باور داشت.

وی گفت: امام خمینی (ره) تنها یك رهبر سیاسی نبود بلكه یك رهبر عرفانی نیز بود.

فرماندار ویژه تربت حیدریه اظهار داشت: امام خمینی (ره) در زمان ظلم و ستم هایی كه استكبار به مردم ایران اسلامی روا داشتند ظهور كرده و به عنوان تكلیف جلوی ظالمان ایستاده و بیداری اسلامی را ابداع كردند.

فتحی نیا افزود: در میان فقها و علمای اسلامی امام راحل خودش را ساخت و خود به تنهایی یك ملت شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) تاریخ ساز اسلام و سخنانش الگویی برای نسلهای جدید و آینده است.

او با اشاره به جایگاه والای ایشان در جهان اسلام ،گفت: حضور گسترده مردم ایران و جهان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) كه هر سال با استقبال گسترده همراه است نشان از جایگاه رفیع شان در بین مسلمانان جهان دارد.

فرماندار ویژه تربت حیدریه اظهار داشت: امام راحل به همه علوم اسلامی، سیاسی و اجتماعی دست یافت واین آموزه ها را به همه جهانیان آموخت.

وی با اشاره به تاثیر گذاری افكار امام خمینی (ره) به نسل جوان، گفت: نسل جوان توانسته به خوبی به ابعاد شخصیتی امام راحل دست یافته و آنان حضرت را در همه ابعاد الگوی خود دانسته و مسوولین در جهت حفظ این افكار در میان نسل جوان كوشش كنند.

فتحی نیا اظهار داشت: شخصیت معنوی و ساده زیستی امام خمینی (ره)، ایشان را به الگویی بی بدیل برای مسلمانان در جهت مبارزه علیه حكومت های ظلم ستیز تبدیل كرده است.

2691/659