اصفهان – رييس كميته امداد امام خميني(ره) پادناي سميرم گفت: مردم و كشاورزان اين منطقه سال گذشته افزون بر 570 ميليون ريال زكات پرداخت كرده اند.

به گرارش ایرنا، 'عبدالرزاق میرزایی' روزپنجشنبه در جمع روستاییان، عشایر و كشاورزان منطقه پادنا و دناكوه سمیرم افزود: 27 روستا و آبادی همراه با عشایر كوچنده به ییلاق در پرداخت این میزان زكات در منطقه پادنای بزرگ سهیم بوده اند.

وی اظهار داشت: پادنا با دارا بودن كشاورزان و دامداران محلی و حضور عشایر در شش ماهه ابتدای هر سال یكی از مناطق شاخص در پرداخت زكات محسوب می شود.

به گفته این مسوول، با اجرای طرح های خودكفایی و ارائه تسهیلات به مددجویان در چند سال اخیر تعداد مددجویان كاهش یافته است.

میرزایی با تقدیر از خیران و نیكوكاران محلی و غیر بومی تصریح كرد:507 حامی 177 یتیم منطقه پادنا را حمایت مادی و معنوی می كنند و تعدادی از حامیان نیز در خارج كشور حضور دارند.

مسوول ستاد زكات استان اصفهان نیز با بیان اینكه پیامبر گرامی اسلام(ص) زیربنای اسلام را نماز‌، زكات و ولایت عنوان كرده اند،گفت: زكات دومین ركن دین اسلام و سفارش شده قرآن و اهل بیت است.

حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین رنجبر' افزود: سال گذشته 60 میلیارد ریال زكات در استان اصفهان جمع آوری و برای احداث 198 مسجد بویژه در روستاها هزینه شد.

وی با تقدیر از اهالی سمیرم و منطقه پادنا در پرداخت زكات گفت:مشاركت های مردمی و روستاییان در پرداخت زكات درختان سیب بعنوان زكات مستحبی در دستور كار برنامه های ستاد زكات خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مسوول ستاد زكات استان اصفهان به همراه دیگر مسوولان شهرستان سمیرم از روستای 'حسن آباد' و 'پهلو شكن' منطقه پادنا و مساجد این دو روستا دیدن كردند.

شهرستان سمیرم با 105 هزار جمعیت،120 روستا و چهار شهر سمیرم، كمه، حنا و ونك و چهار بخش دناكوه، وردشت، پادنا و مركزی در 160 كیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

7147/پ/1042