اروميه - استاندار آذربايجان غربي گفت: با احداث يك فضاي شهري مناسب در ميدان امام (ره) اروميه و در اطراف مسجد اعظم و مسجد جامع اين شهر خواهيم توانست يك فضاي مطلوب را براي شهروندان اروميه اي ايجاد كنيم.

وحید جلال زاده شامگاه روز سه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرایی طرح میدان امام خمینی (ره) ارومیه كه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد افزود: عرضه محصولات فرهنگی، صنایع دستی و تدارك مكانهای تفریحی با امكانات ورزشی مطلوب، در طرح جدید پروژه میدان امام (ره)، محیط مناسبی را برای بهره مندی خانواده های ارومیه ای فراهم می كند.

وی با بیان اینكه در سفر اخیر وزیر مسكن و شهرسازی به ارومیه از پروژه میدان امام (ره) بازدید به عمل آمد گفت: در این سفر توافق شد تا در ادامه پروژه میدان امام (ره) بعد از تملك اراضی واقع در طرح و احیای میدانگاهی آن، به احیای فضاهای باز شهری و بازارهای سنتی توجه ویژه شود.

جلال زاده افزود: پیش بینی می شود با توجه به اینكه اجرای اولیه این طرح به عنوان مجموعه تجاری در بافت مركزی شهر واقع شده است بار ترافیكی هسته مركزی شهر را افزایش داده و تردد را با مشكل مواجه كند و به همین دلیل ادامه اجرای طرح همراه با تغییراتی در اجرای پروژه خواهد بود.

وی اظهار كرد: محل فعلی اجرای طرح در یك محدوده تجاری و اقتصادی و در جوار بازار قدیمی شهر ارومیه واقع شده كه ظرفیت بار ترافیكی زیاد را ندارد و همین امر ضروری می كند تا در ادامه طرح به توسعه فضای شهری در این مكان توجه شود.

وی گفت: در مطالعات جامع ترافیكی و طرح تفصیلی شهر ارومیه نیز تاكید بر این است تا كانونهای تجاری به اطراف شهر منتقل شوند كه این موضوع نیز حائز اهمیت است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینكه در شهر ارومیه با كمبود فضای شهری و فرهنگی مواجه هستیم ضرورت و اهمیت اجرای این پروژه را مورد تاكید قرار داد.

در این جلسه آخرین وضعیت تملك بناهای واقع در محدوده اجرای طرح و همچنین تسریع در عملیات اجرایی آن و همچنین جذب سرمایه گذار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه صورتجلسه ای مبنی بر تغییرات پروژه میدان امام (ره) ارومیه توسط استانداری آذربایجان غربی و وزرات راه و شهرسازی به امضای طرفین رسید.

581/پ