همدان-مبعث رسول اكرم (ص) كه همواره مايه مباهات مسلمانان جهان است عيد بزرگ اوج گرفتن كرامت هاي انساني و خط بطلاني بر شر ك و بت پرستي است.

به گزارش ایرنا آن روز كه در غار حرا ندا بر پیامبر (ص)آمد كه بخوان ؛ رسالت نبوی با پیام خروج انسان از ظلمات و حركت به سوی نور اغاز شد .

بعثت پیامبر اكرم (ص)سرآغاز راهی شد تا انسان از شرك ؛ بی عدالتی ؛ تبعیض ؛ جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید ؛ معنویت ؛ عدالت و كرامت حركت كند.

مبعث نبوی با نهضت معنوی شروع شد و انقلابی در عالم بشری ایجاد كرد كه هنوز دامنه آن ادامه دارد این تحول روحی ؛ مردم مادی بت پرست را به مبدا آفرینش راهنمایی كرد و از كردار زشت برحذر ساخت و به نیكویی دعوت كرد.

پیامبر (ص) پیروان خود را به این منقبت ستود كه شمابهترین امت من هستید و می توانید دنیای بشریت را با اجرای قانون متین قرآن به سعادت مطلوب برسانید .

رسول خدا (ص) در روز 27رجب در مكه مكرمه دعوت به خدا را آغاز كرد و سالها بعد در مدینه حكومت اسلامی را تشكیل داد .

حضرت محمد(ص)دین مبین اسلام را به مردمی عرضه كرد كه جملگی در آتش جهل می سوختند ودعوت او چنان دلنشین بود كه به سرعت دیوارهای جهل و خرافات را فرو ریخت و مردم موج موج به اسلام گرویدند .

رسول خدا در مدینه منشور حكومتی اسلام را پایه ریزی و همه مردم را در اداره حكومت شریك كرد .

حضرت محمد (ص) سالها به صورت پنهانی مردم مكه را به سوی خدا دعوت كرد و آن زمان ندا آمد كه دعوت آشكار كن ؛ دشمنان چنان عرصه را بر او تنگ كردند كه به دستور خدا هجرت آغاز كرد .

پیامبر گرامی اسلام پس از 13سال توقف در مكه در اثر فشار و اذیت و آزار قریش از طرف خداوند مامورشد به مدینه هجرت كند ؛ هجرت پیامبر و مسلمانان به مدینه ؛ فصل تازه ای در زندگی پیغمبر اكرم (ص)و اسلام گشود ؛ همچون كسی كه از محیط آلوده و خفقان آور به هوای آزاد و سالم پناه برد .

هجرت پیامبر (ص)و مسلمانان از مكه به مدینه برای پی ریزی زندگی اجتماعی اسلام ؛ نخستین گام بلند در پیروزی و گسترش اسلام و جهانی شدن آن بود .

سالروز مبعث نبی اكرم اسلام هر ساله در سراسر ایران اسلامی با شكوه خاصی گرامی داشته می شود .

مردم دارالمومنین همدان نیز همه ساله به همین مناسبت مراسم و جشن هایی را در اماكن مذهبی مساجد و حسینیه ها برگزار می كنند و سالروز بعثت پیامبر بزرگوار اسلام را گرامی می دارند .

مردم با آذین بندی و چراغانی خیابان ها، معابر، مساجد و شركت در مراسم جشن ارادت خالصانه خود را به خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله (ص)نشان می دهند .

7530/551