تهران- مدير عامل شركت تامين سرمايه سپهر گفت: اوراق اجاره (صكوك) شركت سرمايه گذاري مسكن از امروز در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس توسط اين شركت ، بازار گرداني مي شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی تأمین سرمایه سپهر ،'بهروز زارع' گفت: معاملات دست دوم اوراق صكوك اجاره شركت سرمایه گذاری مسكن از امروز سوم تیر ماه درحالی در بازارابزار نوین مالی فرابورس آغاز شد كه بازار گردانی آن توسط شركت تأمین سرمایه سپهر انجام می شود.

مدیرعامل شركت تأمین سرمایه سپهر این بازارگردانی را اولین تجربه بازار گردانی شركت عنوان كرد و افزود: پس از تكمیل فرایند پذیره نویسی و انتقال دارایی به نهاد واسط، نماد معاملاتی اوراق اجاره گروه سرمایه گذاری مسكن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس بازگشایی می شود . برهمین اساس سرمایه­گذاران می توانند نسبت به انجام معاملات دست دوم این اوراق اقدام كنند.

به گفته ی زارع، بازارگردانی این اوراق توسط شركت تأمین سرمایه سپهر از اولین گشایش نماد معاملاتی اوراق مزبور شروع و تا زمان سررسید نهایی این اوراق ادامه می یابد.

مدیرعامل شركت تأمین سرمایه سپهر با اشاره به اینكه تعهد روزانه بازارگردانی شركت 23 میلیارد و 800 میلیون ریال است، تأكید كرد: نرخ اجاره بهای این اوراق روزشمار سالانه 20 درصد است. همچنین سفارشات خرید از سوی بازارگردان به قیمت اسمی اوراق در سامانه معاملاتی وارد می شود.

این گزارش حاكی است ، بازارگردان شخص موضوع بند 15 ماده یك قانون بازار اوراق بهادار است كه با مجوز سازمان بورس، اوراق بهادار معینی را بازارگردانی می‌كند تا زمانی كه بازار از حالت تعادل خارج می شود و عرضه و تقاضای اوراق بهادار خاصی حالت نامتوازن به خود می گیرد، بازارگردان با خرید و فروش از موجودی خود تلاش می كند تا بازار را به حالت تعادلی بازگرداند.

در این میان دامنه مظنه نیز دارای اهمیت بوده كه به معنای حداكثر اختلاف بین قیمت سفارش خرید و سفارش فروش هر ورق بهادار به درصد است .در نهایت بازارگردان آن ورقه بهادار را با رعایت شرایطی سه گانه در سامانه معاملات بورس وارد می‌كند.

شركت سرمایه گذاری مسكن برای تأمین وجوه مورد نیاز بابت تحصیل ساختمان مركزی شركت ، مبلغ 238 میلیارد ریال صكوك اجاره را با سررسید چهار سال و مقاطع پرداخت سود هر سه ماه یكبار از تاریخ شروع عرضه و بدون جریمه بازخرید ، روز چهار شنبه 17خرداد ، دربازار سوم فرابورس پذیره نویسی كرده است.

اقتصام** 9141 **1561