اروميه - مديرعامل سازمان پسماند شهرداري اروميه گفت: طرح آزمايشي تفكيك از زباله در اروميه اجرا مي شود.

حسین بخشایشی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف توسعه خدمت رسانی به شهروندان و كاهش مشكلات ناشی از زباله در بخش هایی از منطقه یك ارومیه به صورت آزمایشی به اجرا در می آید.

وی اضافه كرد: برنامه ریزی و شناسایی گرو ه های هدف ، تقسیم بندی و برنامه ریزی زمان جمع آوری مواد خشك بازیافتی به روش مستقیم، جمع آوری آمار خانوارهای پوششی، پوشش گروه های هدف به ویژه واحدهای مسكونی در طرح تفكیك از مبدا به روش آموزش چهره به چهره، تحویل كیسه آبی ، بروشور تفكیك از مبدا و جمع آوری مواد بازیافتی از درب منازل به شهروندان گامهای مختلف اجرای این طرح در ارومیه به شمار می روند.

وی هدف از اجرای این طرح را كاهش مقدار زباله و اثرات سوء آن بر محیط زیست و همچنین بازگرداندن مواد بازیافتی به چرخه تولید و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی ذكر كرد و افزود: به همین منظور، مجریان طرح تفكیك زباله در مناطق مشخص شده به درب منلازل مراجعه می كنند و كیسه های مخصوص بازیافت ، بروشور ، برنامه زمان بندی جمع آوری را به شهروندان ارائه می كنند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه از تحویل كیسه های مخصوص زباله های خشك به شهروندان خبر داد و اظهار كرد: ماموران سازمان پسماند هفته ای یك بار با لباس مخصوص و كارت شناسائی و همچنین با پخش آهنگ مخصوص طرح با عنوان گل پامچال به درب منازل مراجعه و با تحویل برگه های رنگی چهار مرحله ای و كارت طلائی، مواد بازیافت تولیدی را از شهروندان دریافت می كنند.

بخشایشی كاغذ باطله، انواع بطری های نوشابه از جمله شیشه، پت ، قوطی های فلزی را از جمله زباله های خشك ذكر كرد و گفت: این زباله ها نقش مهمی در زباله های تولیدی خانواده ها داشته و دارند و باید با تفكیك آنها گامهای موثری را در راستای بهداشت بیشتر شهری برداریم.

8137/583