آبادان-مردم شهرهاي جنوبي خوزستان با آذين بندي، چراغاني و نصب پرچم هاي رنگي و پخش شربت و شيريني اعياد شعبانيه را جشن گرفتند.

به گزارش دوشنبه خبرنگار ایرنا همزمان با اعیاد شعبانیه بازاریان و مجمع امور صنفی و اتحادیه های صنفی آبادان با همكاری شهرداری های مناطق سه گانه شهرداری آبادان به آذین بندی وچراغانی بازار و خیابان های اصلی و فرعی این شهر پرداختند.

مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان چون سال های گذشته به نصب بنرهای مزین به نام های امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) و پارچه نوشته های و پلاكاردهایی با مضمون میلاد امامان معصوم (ع) پرداختند.

بقعه سید عباس، سید محمد ابوتاوه، قدمگاه خضر نبی (ع) و قدمگاه امام رضا (ع) در شهر آبادان، آذین بندی و چراغانی به همین مناسبت چراغانی شد و این اماكن مذهبی پذیرای علاقه مندان به اهل بیت 'ع' بود .

هیات های مذهبی حسینیه ها، تكایا و هیات امنای مساجد در میلاد فرخنده اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام سجاد (ع) به برپایی ایستگاه های صلواتی و به پخش شربت و شیرینی پرداختند.

همچنین مداحان و شاعران شعرهایی را در مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بویژه میلاد مسعود امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) درحضور مردم دوستدار اهل بیت 'ع' سرودند.

دراین ایام همچنین موسسه مذهبی فاطمیه آبادان به مدت دو روز جشن میلاد امامان معصوم ویژه بانوان را برگزار می كنند.ك/4 7103/641