اردبيل - مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان اردبيل گفت: در سال گذشته يك هزار و 78 مددجو در زندان هاي اين استان اشتغال يافتند.

علی جلیلی روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت اشتغال در كارگاههای زندان اردبیل و مجتمع حرفه آموزی و كاردرمانی استان ، خواستار افزایش این آمار در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی شد.

وی افزود: امسال نیز تقویت كارگاههای اشتغال زندان اردبیل و مجتمع حرفه آموزی و كاردرمانی استان در اولویت برنامه ها قرار می گیرد.

وی بر لزوم كیفی تر كردن آموزش های فنی و حرفه ای زندانیان تاكید كرد و گفت: حرفه آموزی با اشتغال رابطه مستقیم دارد و اگر مددجویان تحت آموزش های حرفه ای كیفی قرار بگیرند پس از اشتغال محصولات تولیدی یا خدمات ارایه شده توسط آنها از كیفیت مطلوبی برخوردار خواهد شد و این هم در جذب مشتری نقش مهمی دارد.

جلیلی طراحی برنامه برای اشتغال خانواده های زندانیان و سهیم كردن انجمن حمایت زندانیان برحسب وظیفه ذاتی در این امر را ضروری دانست.

وی اظهار داشت: اشتغال به سه بخش اشتغال در حین تحمل حبس توسط زندانیان ، اشتغال مددجویان آزاد شده و اشتغال خانواده های مددجویان محبوس تقسیم می شود و باید برای هر سه بخش طرح و برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، وی گفت: برای سودآوری كارگاه های اشتغال باید كارگاهها توسط استادكاران ماهر اداره شود ، تولیدات به روز باشد ، توسط بازاریابان نیاز بازار فروش و نظر خریداران ارزیابی و به متصدیان تولید انعكاس داده شود.

594/593