تهران - جمعي از فرزندان شاهد و ايثارگر كشور ظهر امروز - سه شنبه - با حضور در آسايشگاه ثارالله تهران، با جانبازان ساكن در اين مركز ديدار و گفت و گو كردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، تعدادی از فرزندان جمعیت شاهد و ایثارگر كه از بدو تولد هیچ خاطره ای از پدر شهید خود نداشته و آسمانی شدن پدر، فرصت دیدار را از آنها گرفت، امروز با حضور در جمع صمیمی جانبازان آسایشگاه ثارالله، برای لحظاتی طعم پدر داشتن را احساس كردند.

بر اساس این گزارش، اعضای جمعیت شاهد و ایثارگر و مسوولان فرهنگی این مركز به همراه فرزندان و خانواده های شهدا،‌ با اهدای شاخه گل از این جانبازان سرافراز تجلیل كردند.

آنان همچنین با تبریك اعیاد شعبانیه و روز جانباز، از جانفشانی و از خودگذشتگی این دلیرمردان میدان های مین و خمپاره و حماسه سازان سنگرهای عشق و دوستی، قدردانی كردند. ‌جانبازان نیز با شیرینی از فرزندان شاهد و ایثارگر و خانواده های معزز شهدا استقبال كردند.

جانبازان پرافتخار كشور نیز كه بیشتر با ضایعه نخاعی دست و پنجه نرم می كنند با صبر و حوصله با آنان درد و دل می كردند.

آنان با رویی گشاده و مملو از لبخند و بدون احساس خستگی، به سوالات تك تك فرزندان شهید پاسخ دادند و خاطره هایی از دوران جنگ برای آنان تعریف كردند.

یادگاران شهدا و ایثارگران امروز برای لحظاتی گوش جان به صحبت های همرزمان پدر خود در آسایشگاه ثارالله سپردند.

این جانبازان 70 درصد كه بیش از 20 سال است كه با صندلی چرخدار انس گرفته اند و آن را به عنوان اقامتگاه دائمی خود انتخاب كردند از نزدیك با روند فعالیت ها و عملكرد سه ساله جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر آشنا شدند و از همكاری با این مركز استقبال كردند.

جانبازان در حالی كه چفیه به گردن خود داشتند، یكصدا گفتند: دعا بهترین كار برای نسل جوان و كم سن و سالی است كه هیچگاه صحنه های تلخ و شیرین جنگ تحمیلی را تجربه نكرده اند.

در این هنگام چشم های فرزندان شهید بارانی شد و جانبازان نیز با ردپایی از غم و موج های شادی در چهره هایشان این جوانان را بدرقه كردند.

فرزندان شاهد و ایثارگر نیز خطاب به این مردان حماسه آفرین گفتند: شما شهدای زنده هستید و ما با دیدنتان، ‌بوی پدرانمان را احساس می كنیم.

‌آسایشگاه توانبخشی ثارالله از سال 1360 در تهران با حضور 80 جانباز جنگ تحمیلی تاسیس شد و اكنون با 9 اتاق،پذیرای 24 جانباز قطع نخاعی است.

اجتمام**9134 **1569