تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۳

استان تهران- دماوند- شهردار دماوند از آغاز عمليات لكه گيري و آسفالت معابر شهري دماوند به عنوان اولويت دارترين پروژه عمراني اين شهر خبر داد.

'مرتضی همتی' روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پروژه لگه گیری، روكش آسفالت و اجرای عملیات آسفالت معابر یكی از اولویت دارترین نیاز شهری دماوند در راستای تامین رفاه حال شهروندان است كه در این راستا با برنامه ریزی به عمل آمده و مطابق جدول زمان بندی، عملیات در حال اجرا می باشد.

وی با اعلام اینكه انجام این مهم اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، تصریح كرد: 40 درصد از این مبلغ از محل اعتبارات تملك دارایی های استان و مابقی آن از محل اعتبارات داخلی شهرداری است كه با توجه به پیشرفت عملیات این میزان افزایش خواهد یافت.

شهردار دماوند خاطرنشان كرد: این شهرداری در سال جاری بخش اعظم عملیات های عمرانی خود را به آسفالت، لكه گیری و روكش معابر اختصاص داده و تا آن زمان كه اعتبارات و یا شرایط جوی ما را یاری كند، معابر اصلی و فرعی شهر از وضع موجود به وضع مطلوب خواهیم رساند.

این مقام مسؤول به اجرای عملیات تراش و آسفالت بلوار 'آیت الله خامنه ای' حدفاصل پلیس راه دماوند تا پل 'شلمبه' اشاره و بیان داشت: آسفالت بلوار 'شهید بهشتی' حدفاصل سه راهی گیلاوند تا میدان 'بعثت' در دو مسیر رفت و برگشت و بخشی از كوچه های فرعی این محدوده نیز آسفالت و روكش شد و آسفالت بلوار 'شهید باهنر' نیز در حال انجام است.

همتی با اشاره به اتمام پروژه آسفالت 20 متری 'مهك'، افزود: آسفالت خیابان های 'آیت الله طالقانی' حد فاصل میدان 'قدس' تا 'دو جوب'، بلوار 'امام خمینی (ره)' از ورودی خیابان 'فرهنگ' تا شهرداری دماوند و خیابان 'دشت مزار' تا ورودی محله دشت مزار در آینده ای نزدیك در دستور كار این نهاد قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: كوچه 'شهید نوروزی' در دماوند و خیابان های 'مقداد' و 'حجر ابن عدی' در منطقه گیلاوند نیز در آینده ایی نزدیك به صورت كامل روكش و آسفالت می شود.

شهردار دماوند از اجرای عملیات لكه گیری در دو فاز دماوند و گیلاوند خبر داد و گفت: تاكنون دو میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی شهرداری به لكه گیری معابر اصلی و فرعی در سطح شهر اختصاص یافته و با اعلام فرسودگی آسفالت دیگر معابر سطح شهر ، ابراز امیدواری كرد كه با همكاری شورای اسلامی شهر دماوند این میزان اعتبار افزایش یابد.

همتی همچنین از اجرای عملیات عمرانی در روستاهای حریم برای نخستین بار در تاریخ شهرداری خبر داد و گفت: یكی دیگر از برنامه های این نهاد خدمات رسان در سال جاری، اجرای عملیات های عمرانی همچون جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت در روستاهای حریم و منطقه 'مشاء' دماوند می باشد.

شهردار دماوند عمده مشكل آسفالت سال گذشته شهر را بی كیفیت بودن قیر استفاده شده توسط پیمانكار عنوان و خاطرنشان كرد: این امر موجبات خسارت های شدید و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت و در این راستا، شهرداری با توسل به اقدامات تنبیهی و شكایات قضایی، پیمانكار مذكور را ملزم به اصلاح و تكمیل پروژه نمود.

وی ضمن پوزش از شهروندان به علت خسارت های وارده، از اعمال شرایط ویژه در اجرای پروژه های آسفالت توسط پیمانكار جدید خبر داد و افزود: برخورداری از ضمانتنامه رسمی، تعهد پنج سال گارانتی پیمانكار در صورت نیاز آسفالت به ترمیم یا تعمیر و سلامت در اجرا، مشخصه های بارز پروژه آسفالت معابر شهری در سال جاری است.

تهرام/7246/8128/1275