زاهدان – معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي – درماني زاهدان گفت: اجراي طرح پزشك خانواده در استان يك ميليون و 300 هزار نفر را زير پوشش قرار مي دهد.

به گزارش روز شنبه دریافتی ایرنا، سید 'مهدی طباطبایی' هدف از اجرای برنامه سراسری پزشك خانواده را افزایش امید به زندگی، كاهش اصولی بیماریها، كاهش هزینه ها و پیشگیری از بروز بیماریها عنوان كرد.

وی بیان كرد: با اجرای برنامه پزشك خانواده شاهد ساماندهی و اصلاح نظام خدمات سلامت در كشور خواهیم بود.

دبیر ستاد پزشك خانواده در سیستان و بلوچستان از رشد 70 درصدی فاز سرشماری برنامه پزشك خانواده و ثبت نام بیش از 190 نفر از پزشكان و پیراپزشكان در این طرح خبر داد.

طباطبایی گفت: 150 نفر پزشك و 40 نفر به عنوان سایر اعضای تیم سلامت از جمله پرستار، ماما و كارشناس بهداشت خانواده در برنامه پزشك خانواده سیستان و بلوچستان حضور می یابند.

وی یادآور شد: همه بیمارستانها و مراكز بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان زیر پوشش برنامه پزشك خانواده قرار می گیرند.

وی بیان كرد: ستاد پزشك خانواده در دانشگاه علوم پزشكی زاهدان به صورت تمام وقت برای آغاز اجرای برنامه پزشك خانواده در اول مرداد ماه مشغول فعالیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: از ابتدای مرداد ماه با انتخاب پزشك خانواده توسط سرپرستان خانوار، برنامه عظیم پزشك خانواده و نظام ارجاع در سیستان و بلوچستان به طور رسمی كار خود را آغاز می كند./1

7315/7437