هشترود، مراغه - مدير عامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي گفت: آبرساني به شهر نظركهريزي هشترود با 15 ميليارد ريال اعتبار تا پايان امسال به پايان مي رسد.

رضا پوررجب روز چهارشنبه در جلسه رسیدگی به مشكلات طرح های آب و فاضلاب هشترود افزود: با آبرسانی به این شهر بیش از پنج هزار نفر جمعیت شهری نظركهریزی از آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینكه این طرح شامل ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه مدرن بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی است، گفت: برای آبرسانی به این شهر 15 كیلومتر خط انتقال از سد سهند اجرا می شود.

وی از ساماندهی پساب فاضلاب های شهر هشترود به رودخانه شهر چایی و انتقال سریع آن به محل احداث تصفیه خانه فاضلاب برای رفاه حال شهروندان در آینده نزدیك خبر داد.

وی اضافه كرد: در همین ماه مرحله چهارم عملیات فاضلاب مدرن شهری هشترود با 10 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

پوررجب گفت: در بازدیدی كه از شهرك فرهنگیان هشترود انجام شد، پیش بینی های لازم برای رفع مشكل دفع فاضلاب این شهرك انجام شد.

وی افزود: هم اكنون 9/99 درصد جمعیت استان تحت پوشش آب بهداشتی شهری و 55 درصد از تاسیسات جمع آوری و دفع فاضلاب برخوردار هستند كه این رقم نسبت به متوسط كشوری رشد قابل توجهی كرده است.

وی گفت: تمام مصوبات دور اول و دوم سفرهای رییس جمهوری در بخش آب و فاضلاب در استان تحقق یافته و بیشتر مصوبات دور سوم سفر دولت به استان در این بخش با طی مراحل مطالعاتی در حال اجراست.

فرماندار هشترود نیز در این آیین با اشاره به كیفیت و استاندارد بودن آب این شهر گفت: برابر آزمایش های صورت گرفته آب هشترود عاری از هرگونه میكروب و بو بوده و مردم باید بدون دغدغه و با خیال راحت از آب استفاده كنند.

علی نجاری افزود: پس از آبگیری سد كلقان، آب شهری هشترود از این سد تامین خواهد شد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر رفع مشكلات ساكنان شهرك فرهنگیان هشترود تاكید كرد و گفت: طرح فاضلاب شهری و آبرسانی بهداشتی به این شهرك باید تا شروع فصل پاییز به اتمام برسد.

غلامحسین شیری، بر تسریع در احداث تصفیه خانه و فاضلاب مدرن شهری این شهرستان تاكید كرد.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 كیلومتری جنوب شرقی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

7486/590/587