اروميه – استاندار آذربايجان غربي با تاكيد بر دقت در اجراي هرچه بهتر يادمان شهيد باكري اروميه گفت: بايد در روند احداث يادمان شهيد باكري تسريع شود.

وحید جلال زاده روز در بازدید از محل احداث پروژه یادمان شهید باكری در ارومیه افزود: این طرح نماد ایثار ، مقاومت و رشادت های فرزندان این منطقه از میهن اسلامی است كه باید به مجموعه ای فاخر تبدیل شود.

وی اضافه كرد: ساخت این یادمان یكی از اولویت های اجرایی مدیریت استان به شمار می رود كه با توجه به این اهمیت، توجه جدی تمامی مسوولین مرتبط رامی طلبد.

وی با انتقاد از تاخیر مشاور پروژه در ارائه نقشه های اجرایی و فازبندی طرح اظهار كرد: برای ساخت این مجموعه فرهنگی تمامی امكانات و اعتبارات مورد نیاز تامین شده كه باید با یك كار جمعی و مدون از فصل كاری باقی مانده استفاده و بصورت شبانه روزی كارگاه پروژه فعال شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری كرد: با تلاشی همه جانبه ، این طرح به پروژه فرهنگی شایسته مردم شهید پرور استان تبدیل شده و یادگاری برای نسل های آینده باشد.

مجموعه فرهنگی شهید باكری و شهدای دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت 20 هكتار در بلندی های اطراف باغ رضوان ارومیه در قالب چند مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی به همراه موزه های دفاع مقدس و میدانگاه وی‍ژه برگزاری آیین ها و مراسم ملی و مذهبی در دو فاز اجرایی احداث می شود.

شهید مهدی باكری از فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس بود كه در عملیات فتح المبین، بیت ‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر یك تا چهار و خیبر رشادت ها و دلاوری های بی نظیری از خود به یادگار گذاشت. این سردار رشید در 25 بهمن 1363 به درجه رفیع شهادت نایل شد.

8137/583