رشت - استاندار گيلان با اشاره به اهميت آموزش هاي فني و حرفه اي و ضرورت توسعه اين آموزش ها گفت: توسعه مهارت آموزي راهي براي رفع معضل بيكاري جوانان است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، 'مهدی سعادتی' در جلسه بررسی مسایل سازمان آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود: توسعه بخش آموزشی، پژوهشی و اجرایی مهارت آموزی مرتفع كننده بسیاری از معضلات اشتغال و بیكاری می باشد كه با تمركز و سرمایه گذاری در این بخش به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی به تفاهمنامه آموزش در صنعت چای و پرورش كرم ابریشم اشاره و بیان كرد: برای ارتقای سطح كیفی آموزش های وابسته به صنایع كشاورزی، صنایع تبدیلی، تكمیلی، غذایی و استفاده از تجربه ها و ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای كشور، تفاهمنامه آموزش در صنعت چای و پرورش كرم ابریشم در گیلان اجرایی می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ادامه داد: این تفاهم نامه ها بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و شركت سهامی پرورش كرم ابریشم و سازمان چای كشور منعقد می شود.

وی خاطرنشان ساخت: برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای مورد نیاز رشته های مرتبط با صنعت ابریشم و چای برای شهرها و مناطق مستعد با رعایت استانداردها و آیین نامه های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای عملیاتی می شود.

سعادتی شناسایی نیروهای مستعد، توانا و خلاق برای ارایه آموزش ها، توسعه آموزش فنی و حرفه ای معطوف به اشتغال در مناطق روستایی، توسعه و ترویج صنعت چای و ابریشم و صنایع وابسته به آن در كشور، جایگزین كردن آموزش كشاورزی صنعتی به جای آموزش كشاورزی سنتی را از اهداف انعقاد این تفاهمنامه ها عنوان كرد.

معاون وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور نیز در این جسله گفت: آموزش رشته های جدید بر اساس نیاز هر منطقه طراحی و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'كوروش پرند' با اشاره به توانمندی های بسیار بالای گیلان در بخش كشاورزی بویژه صنعت چای و كرم ابریشم افزود: با توجه به این توانمندی ها، نسبت به آموزش های مهارتی در این بخش تفاهمنامه هایی با سازمان چای كشور و كرم ابریشم منعقد خواهد شد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه ها به صورت مدل كشوری برای آموزش با توجه به مزیت های هر استانی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در رابطه با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در بخش بنادر و كشتیرانی بیان كرد: آموزش های این بخش به منظور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با ارایه راهكارهای جدید منطبق با نیاز اداره بنادر و دریانوردی گیلان طراحی و اجرایی می شود.

پرند به طراحی نظام جامع مهارت و فناوری كشور اشاره و اضافه كرد: مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای با توجه به سند راهبردی نظام سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور موظف به اجرای این برنامه ها در سه بخش آموزش مهارت، فناوری و چگونگی احراز اشتغال هستند.

در این جلسه، برخی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.ك/2

7286/695