شهركرد- معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: هيات تجاري ايران در سال جاري با مسووليت اين استان به كشور تاجيكستان اعزام مي شود.

سیاوش نظری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از20 نفر از تاجران و بازرگانان سراسركشوردراین هیات حضور دارند .

وی اظهار داشت: این هیات درزمستان امسال به كشور تاجیكستان اعزام می شود.

نظری مدت این سفر را چهار روز عنوان كرد و گفت: بازدید تاجران ازمراكز تولیدی، برگزاری نشست در سفارت ایران در تاجیكستان، بازدید ازنمایشگاه ها و بسترسازی برای ایجاد بازار فروش محصولات ایرانی دراین كشور، ازاهداف اعزام این هیات تجاری است.

وی تصریح كرد: با توجه به ویژگی های فرهنگی مشترك تاجیكستان با ایران و رواج زبان فارسی در این كشور، این سفر فرصت مناسبی برای ایجاد بازارهای اقتصادی ایران در تاجیكستان است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد : فراخوان ثبت نام بازرگانان ایرانی برای اعزام به تاجیكستان از مردادماه آغازمی شود.

نظری با بیان اینكه هر سال اعزام تاجران كشور به كشورهای هدف تجاری به استان های مختلف واگذارمی شود، اظهار داشت: به دلیل شرایط آب و هوایی، شرایط اقتصادی و تمایل مردم كشور تاجیكستان به خرید محصولات چهارمحال و بختیاری، امسال اعزام تاجران به تاجیكستان به این استان محول شد.

بیش از32صادركننده در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند كه محصولات تولیدی خود را به 28 كشور دنیا صادر می كنند.

8125/558