كرمانشاه - مسوول روابط عمومي اداره كل بهزيستي استان كرمانشاه گفت: موسسه خيريه 'زنجيره اميد' استان كرمانشاه رتبه سوم كشور را در زمينه اعزام بيماران و پيگيري امور درمان آنان كسب كرده است.

'ماندانا مالمیر' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه در اردیبهشت ماه سال گذشته طی تفاهم نامه ای با موسسه خیریه زنجیره امید، اقدام به ارایه خدمت ویژه ای برای معلولین با شرایط خاص (مشكلات ارتوپدی، قلبی و لب شكری ) كرده است.

وی تصریح كرد: از اهداف مهم این اقدام خدا پسندانه می توان به همكاری در جهت ارتقای كیفیت ارایه خدمات درمانی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی،كاهش هزینه های درمانی بیماران نیازمند، تلاش در جهت كاهش معلولیت و مرگ و میر ناشی از بیماری ها در خانواده های نیازمند اشاره كرد.

مالمیر همچنین كاهش بحران های روحی ناشی از عدم توانایی در تهیه و پرداخت هزینه های درمانی در خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و گسترش فرهنگ مشاركت در ارایه خدمات داوطلبانه به محرومین و نیازمندان در جامعه را از دیگر اهداف این اقدام بر شمرد.

وی در خصوص چگونگی معرفی و ارجاع بیماران نیز گفت: بیماران با داشتن پرونده در سازمان بهزیستی به ستاد مدیریت مراجعه و سپس طبق معرفی نامه و با در دست داشتن مدارك پزشكی به موسسه خیریه زنجیره امید معرفی و از خدمات خاص این موسسه بصورت رایگان استفاده می كنند.

وی خاطر نشان كرد: موسسه خیریه زنجیره امید استان كرمانشاه از سال 89 تاكنون بطور جدی مشغول بكار است و از طریق این موسسه همه افراد زیر 18 سال مبتلا به بیماری‌های ارتوپدی، ترمیمی و قلبی با تشكیل پرونده و ارسال معرفی نامه برای درمان به بیمارستان‌های طرف قرداد معرفی و مورد عمل جراحی و یا برنامه‌های خاص درمانی دیگر قرار می‌گیرند.

مالمیر تصریح كرد: تاكنون قریب 50 بیمار مبتلا و نیازمند كه از نظر مالی قادر به انجام امور درمانی خود نبوده‌اند در زمینه‌های مذكور به این موسسه اعزام شده‌اند كه 35 نفر از آنها بیمار ارتوپدی، 9 نفر بیمار قلبی و شش نفر بیمار ترمیمی (شكاف كام، چسبندگی و سوختگی) بوده‌اند.

وی گفت: بهزیستی استان كرمانشاه بعد از استان تهران و كرمان، سومین استان فعال در زمینه اعزام بیماران و پیگیری امور درمان آنان در سطح كشور بوده است.ك/3

7452/9102