تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

تهران - 'راجر فدرر' ركوردار قهرماني در 17 مسابقه گرند اسلم ركورد ديگري به نام خود ثبت كرد و براي هفته دويست هشتاد و هفتم ' مرد شماره يك 'تنيس جهان شد.

به گزارش خبرگزاری ها، این تنیس باز سوییسی كه یك ماه دیگر وارد 31 سالگی می شود بعد از كسب هفتمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات ویمبلدون در هفته گذشته، توانست ركورد 286 هفته صدرنشینی 'پیت سمپراس' را پشت سر بگذارد.

او كه بعد از 'آندره آغاسی' مسن ترین تنیس بازی است كه در صدر رده بندی جهان قرار گرفته، در این باره گفت: از این بابت خیلی خوشحالم. تا كنون بسیار موفق بوده ام و می دانم در آینده موفقیت های بیشتری در انتظارم خواهد بود.

فدرر افزود: لذتی كه اكنون احساس می كنم بسیار متفاوت با زمان 20 یا 25 سالگی ام است. اكنون جایگاهم در زندگی بسیار با ثبات تر شده است و من نمی خواهم چیزی را تغییر بدهم.

وی اكنون با نفر دوم تنیس جهان یعنی 'نواك جوكوویچ' 75 امتیاز فاصله دارد و تصمیم گرفته تا شروع بازی های المپیك همچنان نفر شماره یك باشد.

فدرر از ابتدای سال 2012 تا كنون در پنج مسابقه از جمله رقابت های مسترز مادرید قهرمان شده است. مسابقات مادرید كه قبل از تنیس اوپن فرانسه برگزار شد بیستمین قهرمانی او در رقابت های مسترز بود.

ركورد پیروزی های او از مسابقات سال گذشته اوپن آمریكا تاكنون 63 برد در مقابل 6 باخت است.

او گرچه توانست در رقابت های ویمبلدون به ركورد هفت قهرمانی سمپراس برسد اما معتقد است اول شدنش در رده بندی جهانی به خاطر پیروزی بر اندی ماری در فینال مسابقات انگلیس است.

فدرر اولین بار در فوریه سال 2004 به عنوان نفر اول تنیس جهان شناخته شد و تا اوت سال 2008 این عنوان را حفظ كرد. او در ژوییه 2009 دوباره صدرنشین تنیس بازان دنیا شد اما بعد از رقابت های اوپن فرانسه در سال 2010 این عنوان را به 'رافائل نادال' واگذار كرد.

ورزشی**9126**1553