همدان-مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان گفت: شاعران و اديباني كه براي امام هشتم قلم مي زنند جريان تازه اي در استان ايجاد مي كند.

به گزارش ایرنا 'خسرو بیات' روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان شعر رضوی در جریان برنامه های هفته رضوی افزود:این اقدام شاعران همچنین سبب توفیق روز افزون استان در موقعیت های مختلف می شود.

وی ادامه داد: در هفته رضوی استان همدان روزانه بیش از 20 برنامه متنوع برای تمام اقشار با همه سنین در سراسر استان برگزار می شود و همه مردم استان میهمانان امام رضا(ع) هستند.

وی افزود: استان همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین است و برگزاری هفته رضوی این استان، گوشه ای از توانمندی ها و ظرفیت های همدان است.

بیات اظهار داشت: در هفته رضوی، عطر امام هشتم در تمام استان ساری و جاری است و باید این موضوع را در قالب های مختلف تقویت كرد.

وی یادآور شد: برنامه های هفته رضوی استان همدان هر روز پربار تر از روز گذشته اجرا می شود.

در ادامه، مراسم شعر خوانی توسط شاعران رضوی استان برگزار شد و در پایان از شش شاعر برتر تجلیل شد.

هفته فرهنگ رضوی با برگزاری یكصد برنامه فرهنگی و هنری و نمایشگاه 200 تابلو هنری شامل خوشنویسی، نقاشی و عكاسی به مدت یك هفته برپا است.

برگزاری نمایشگاه كتاب با 210 عنوان كتاب مرتبط با معارف رضوی، قصه گویی و نقاشی كودكان، اجرای نمایش های خیابانی و نمایش 'شمارش معكوس'، برگزاری گفتمان دینی با موضوع سیره رضوی، اجرای پرده خوانی و نقاشی از دیگر برنامه ها است.

7521/576