تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

استان تهران – ورامين – رييس آموزش و پرورش منطقه قرچك از راه انداري 2 مدرسه شاهد در اين شهر خبر داد.

' امیرشهاب معاف ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یكی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راه اندازی و تقویت مدارس شاهد و ایثارگران است كه در این زمینه گام های مهم و تأثیرگذاری برداشته شده است.

وی اظهار داشت : خانواده های شاهد و ایثارگر حق بزرگی بر گردن جامعه دارند و آموزش و پرورش رسیدگی به وضعیت درسی فرزندان آنان را جزو وظایف خود می داند كه به این منظور طرح پراكنده شاهد، برای رسیدگی به وضعیت تحصیلی فرزندان شهدا و جانبازان در آموزش و پرورش اجرا می شود .

معاف افزود: در این طرح تنها فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان حضور خواهند داشت و به مسایل آموزشی و پرورشی آنها رسیدگی می شود كه در نتیجه برخی از فرزندان ایثارگران نمی توانند از مزایای آن استفاده كنند .

وی گفت: اكنون 23 دختر و 20 پسر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان قرچك در طرح پراكنده شاهد حضور دارند.

وی تصریح كرد: با راه اندازی مدارس شاهد، تمام فرزندان خانواده های شاهد و ایثارگر می توانند در فضایی مجزا از سایر مدارس دولتی حضور یابند و به ادامه تحصیل مشغول شوند.

رییس آموزش و پرورش قرچك افزود: با اخذ مجوز راه اندازی 2 دبستان پسرانه و دخترانه شاهد، از ابتدای سال تحصیلی جدید، فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران می توانند با ثبت نام در این مدارس، به ادامه تحصیل بپردازند.

معاف اظهار داشت: ظرفیت مدرسه شاهد دختران 300 نفر و مدرسه شاهد پسران 400 نفر است.

تهرام/7254/1556/