رشت - مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني كشور گفت: براي افزايش ضريب نفوذ بيمه و شمار بيمه شدگان در كشور، صندوق بيمه ايرانيان فعال شده است.

'محمدباقر هداوند' عصر روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح واحد میز خدمت در اداره كل بیمه خدمات درمانی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كلیه افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای با پرداخت 50 درصد حق سرانه بیمه، می توانند تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار بگیرند.

وی با بیان اینكه از افراد نیازمند تنها 15 درصد حق سرانه بیمه دریافت می شود، تصریح كرد: علاقه مندان برای تحت پوشش قرارگرفتن در این صندوق، بایستی به ادارات كل بیمه خدمات درمانی در استان ها، شهرستان ها و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه كنند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی ادامه داد: 36 میلیون نفر در كشور در قالب صندوق های كاركنان دولت، روستائیان و عشایر، صندوق بیمه ایرانیان و سایر اقشار تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند.

وی در ادامه به اجرای موفق و خوب طرح پزشك خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت اشاره و اضافه كرد: حدود 23 میلیون نفر در كشور تحت پوشش این طرح قرار دارند.

هداوند با بیان اینكه طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع امسال در شهرهای كشور اجرا خواهد شد، یادآور شد: این طرح به صورت پایلوت در استان های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی، نظام ارجاع را از نظام های مترقی ارایه خدمات درمانی عنوان و بیان كرد: در بیشتر كشورهای پیشرفته دنیا این نظام اجرا شده است.

وی با تاكید بر لزوم فرهنگ سازی در رابطه با طرح پزشك خانواده گفت: خبرنگاران در فرهنگ سازی این نظام نقش مهم و موثری دارند.

به گزارش ایرنا، واحد میز خدمت اداره كل بیمه خدمات درمانی استان گیلان روز پنجشنبه به منظور دستیابی سهل و آسان مردم به خدمات این بیمه در رشت افتتاح و راه اندازی شد. ك/3

7286/695/508