مديركل بهزيستي استان كردستان گفت: بهزيستي كردستان از 45 هزار مددجو حمايت مي‌كند.

صباح قریشی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته بهزیستی كه در كانون شهید مطهری قروه برگزار شد افزود: از این تعداد 23 هزار مددجو به صورت مستمر و بقیه نیز به صورت موردی در قالب سرفصل‌های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی با بیان اینكه بهزیستی در 53 سرفصل مختلف به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌كند، گفت: ساخت مسكن و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مقدس در ارائه خدمات به محرومین و نیازمندان جامعه است.

قریشی به خدمات ارایه شده توسط بهزیستی كردستان در سال گذشته كرد و گفت: سه هزار و 816 كمك هزینه موردی، هزار و 164 كمك هزینه درمان، واگذاری 540 وسایل كمك توانبخشی، 67 واحد مسكن، 324 مورد معرفی به بانك و تحویل مواد خوراكی به چهار هزار و 920 نفر از جمله خدمات بهزیستی استان است.

وی به میزان مشاركت های مردمی در سال گذشته اشاره كرد و گفت: سال گذشته حدود 29 میلیارد ریال كمك‌های نقدی و غیرنقدی از محل مشاركت های مردمی در بهزیستی استان جمع آوری شد كه نسبت به سال قبل رشد 100 درصدی را به همراه داشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قروه هم در این مراسم گفت: بهزیستی دامنه وسیعی از فعالیتها و برنامه های حمایتی، پیشگیری، توانبخشی، قادرسازی و خدمات اجتماعی خاص را شامل می شود كه تحت نظارت دولت و همكاری نهادها و گروه های داوطلب مردمی برای بهورزی افراد جامعه انجام می گردد.

اسماعیل صادقی به خدمات امور توانبخشی كانون شهید مطهری بهزیستی قروه اشاره كرد و افزود: در این واحد 630 مددجوی مستمر بگیر و هزار و 700 مددجوی غیر مستمر بگیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه در شهرستان قروه چهار مركز بهزیستی و دو مركز شنوایی سنجی و فیزیوتراپی وجود دارد تصریح كرد: در حوزه امور اجتماعی و حمایتی 410 نفر مستمر بگیر، 30 نفر غیرمستمر بگیر ،87 دانش آموز و 30 دانشجو تحت پوشش بهزیستی قروه هستند.

صادقی گفت: در واحد پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی بهزیستی، سال گذشته چهار هزار و 550 كودك یك تا شش ساله مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

به گفته وی در نتیجه این غربالگری برای 40 كودك عینك تجویز شد و 15 كودك هم مشكل بینایی داشتند.

رییس اداره بهزیستی قروه به مركز ترك اعتیاد شهرستان اشاره كرد و گفت: در قروه دو مركز ترك اعتیاد و دو مركز مشاوره درمانی وجود دارد كه هزار و 950 نفر برای ترك اعتیاد به مشاوره درمانی معرفی شدند.

وی اظهار نمود: در شهرستان قروه 450 نفر مددجو در سایت مسكن ثبت نام كرده اند و امسال به 15 نفر از مددجویان متقاضی احداث مسكن در شهرستان نیز 900 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

صادقی به بهره برداری از مسكن مددجویی اشاره كرد و گفت: در گرامیداشت هفته بهزیستی 10 واحد مسكن مددجویی در قروه به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: برای احداث مسكن مددجویی محرومین در قروه اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال هزینه شده است كه طرح‌های یاد شده با متوسط زیربنای 90 مترمربع اجرا و متقاضیان از تسهیلات 60 میلیون ریالی بلاعوض برخوردار شدند.

وی تصریح كرد: زمین اهدایی جهت احداث مجتمع فرهنگی ورزشی معلولان قروه به مساحت 600 مترمربع توسط یك خیر به ارزش ریالی بیش از سه میلیارد ریال به انجمن حمایت از معلولان قروه اهدا و كلنگ زنی شد.

به گفته وی این مجتمع با اعتبار اولیه یك میلیارد و 200 میلیون ریال شامل 500 میلیون ریال اعتبار فرمانداری قروه، 500 میلیون ریال اعتبار بهزیستی كردستان و 200 میلیون ریال مشاركت خیرین احداث خواهد شد.

در پایان این مراسم از خیرین، مددكاران و نیز معلولان برتر شهرستان قروه قدردانی شد.

7345/533