گرگان - عضو هيئت مديره و معاون فني شركت بيمه ايران گفت: امروز دغدغه اصلي مسئولان استان گلستان، پوشش بيمه اي و دغدغه مالي حوادث غيرمترقبه است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ایرنا، 'سیاوش سعیدیان' شامگاه دوشنبه در جلسه پوشش بیمه ای حوادث و مسائل مربوط به سیل اخیر در گلستان افزود: اگر بودجه حوادث غیرمترقبه در سیستم بیمه قرار می‎گرفت تا همه مردم از نظر اشخاص و مسئولیت زیر پوشش بیمه‎ای قرار می‎گرفتند بسیاری از مسائل و مشكلات برطرف می‎شد.

به گفته وی، با برآوردهای صورت گرفته مبلغ 3 میلیارد ریال اعتبار به سیل زدگان گلستان ناشی از سیلاب های اخیر در این استان تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح كرد: طی هفته آینده تامین غرامت زیان دیدگان سیلاب اخیر ارزیابی و پرداخت می‎شود.

وی با بیان اینكه كشور ایران جزو كشورهای حادثه‎خیز دنیا محسوب می‎شود، تصریح كرد: این امر مستلزم توجه بیشتری است كه بخش‎های زیان‎دیده و حادثه‎دیده از طریق جبران خسارت حمایت شوند و از طرفی بار مسئولیت نیز از دوش دولت كاسته شود.

وی با تاكید بر اینكه بیمه ایران در راستای خسارت‎های كلان كشور سهم بسزایی دارد، بیان كرد: خسارت‎های ناشی از حوادث در هفته اول، جبران می‎شود كه از جمله می‎توان به راه‎اندازی سیستم ناوگان حمل و نقل زمینی، دریایی و هواپیمایی اشاره كرد.

عضو هیئت مدیره و معاون فنی شركت بیمه ایران از آمادگی این شركت در خصوص زیر پوشش قرار دادن سیلاب اخیر گلستان خبر داد.

ابراهیم كارگر مدیرعامل بیمه دانا نیز از آمادگی كامل برای زیر پوشش قرار دادن انواع رشته‎های بیمه‎ای خبر داد و بیان كرد: شركت‎های بیمه، هزینه‎های زیادی را در بخش‎های مختلف بیمه ثالث و درمان پرداخت می‎كنند كه تنها معطوف به بیمه سیلاب نیست اگرچه این حمایت‎های گسترده برای مردم ملموس نبوده و نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری است.

7467/602