نوشهر - جمعي از شهروندان ، بويژه اهالي ساكن خيابان شهيد بهشتي رامسر با اشاره به وقوع سيلاب سال هاي اخير در رودخانه صفارود اين شهرستان خواستار ساماندهي آن شدند.

' عبدالله ابراهیمیان ' یكی از كنان این منطقه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : مسوولان امر باید ساماندهی زودهنگام رودخانه صفارود این شهرستان برنامه ریزی اصولی كنند.

وی به وقوع سیلاب این رودخانه در سال 69 اشاره كرد و افزود : بر اثر این سیل ، سد واقع در رودخانه صفارود تخریب شده و متاسفانه اكنون هیچ گونه محافظتی ندارد.

این شهروند رامسری تاكید كرد : مدیریت نهادهای مرتبط باید به این امر مهم كه همیشه جان و مال مردم مورد تهدید است ، توجه بیشتری كنند.

وی وقوع سیل در این رودخانه را به هنگام هر بارندگی شدید محتمل دانست و افزود : ساكنان حاشیه این رودخانه با شروع هر بارندگی دچار اضطراب می شوند كه مبادا سیل جاری شود.

' مهین ژوبین ' ، شهروند دیگر رامسری هم به ایرنا گفت : ما از مسوولان می خواهیم این موضوع را به جدیت پیگیر شوند چرا كه همیشه بویژه در فصول پاییز و زمستان، نگران وقوع سیل هستیم.

وی افزود : اگر مدیریت نهادهای مربوط از سال 69 برای ساماندهی رودخانه صفارود بتدریج یك گام بر می داشتند اكنون این نگرانی ها وجود نداشت.

او ، لایروبی و دیواره سازی اصولی این روخانه را ضروری دانست و ادامه داد : بی توجهی مسوولان امر نسبت به رفع این مشكل پس از سال ها ، جای تامل دارد.

این شهروند بر ضرورت ایجاد سد بر روی رودخانه صفارود تاكید كرد.

هفته گذشته شماری از اهالی خیابان شهید بهشتی رامسر برای ساماندهی رودخانه صفارود مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع كردند و از مسوولان امر برای رفع این مشكل خواستار كمك شدند شدند.

در همین ارتباط نیز ماه گذشته ، جمعی از رامسری ها با امضای طوماری خطاب به استاندار مازندران خواستار رفع مشكل این رودخانه شدند.

مدیر امور آب تنكابن ، رامسر و عباس آباد با بیان این كه ساكنان حاشیه رودخانه خواستار دیواره سازی و لایروبی رودخانه صفارود هستند ، گفت : این نهاد برای ساماندهی این رودخانه تمهیدات لازم را اندیشیده است.

' ابوالحسن یوسف شعیبی ' افزود : این نهاد بنا دارد حفظ ، حراست و نگهداری رودخانه های این منطقه را به پیمانكاران واگذار كند و رودخانه صفارود به خاطر واقع شدن در محدوه شهری به شهرداری رامسر محول می شود.

وی ادامه داد : شهرداری رامسر نیز نقشه را تهیه و به این اداره ارسال كرد و بزودی برای ساماندهی این رودخانه ، قراردادی منعقد خواهد شد.

یوسف شعیبی گفت : شهرداری رامسر از هم اكنون كار ساماندهی رودخانه صفارود را آغاز كرده است.

وی تعداد رودخانه های تحت پوشش این اداره را 25 واحد اعلام كرد.

رامسر در غرب مازندران واقع است. ك/4

7515/621/1654