گرگان - تفاهم نامه همكاري اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گلستان و دانشگاه آزاد اسلامي علي آباد كتول در راستاي ارتقاي سطح تحقيقاتي و بهينه سازي انجام امور اجرايي امضاء شد.

به گزارش ایرنا بمنظور دستیابی به خودكفایی ملی و ارتقای سطح تحقیقاتی و همچنین بهینه سازی انجام امور اجرایی با حمایت متقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد كتول و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان گلستان ، این تفاهم نامه ای فی ما بین این دوستگاه منعقد و به امضا رسیده است.

مدیركل تعاون،كار و رفاه اجتماعی گلستان هدف از انعقاد این تفاهم نامه را همكاری مشترك به منظور اجرای طرح های پژوهشی و پایان نامه های دوره های تحصیلات تكمیلی، پروژه های در سطح خرد و كلان، دوره های كارآفرینی و مشاوره علمی و تخصصی متقابل اعلام كرد.

'حسینعلی خواجه مظفری' همچنین همكاری در زمینه تاسیس و ارایه خدمات در قالب تعاونی های دانش بنیان و ایجاد رشته ها و مقاطع تحصیلی میان رشته ای در چارچوب نیازهای اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر اهداف بیان نمود.

وی گفت: از موضوعات این تفاهم نامه می توان به برگزاری نشست های علمی مشترك به منظور توسعه و ارتقاء فرهنگ تعاون و كارآفرینی در سطح دانشگاه و جامعه، تبادل اطلاعات متقابل علمی،پژوهشی و بهره گیری از مدارك و اسناد ذیربط در دو دستگاه، اجرای طرح های تحقیقاتی در سطح استان و كشور، اجرای پروژه های تحقیقاتی در قالب پایان نامه های دوره های تحصیلات تكمیلی و همكاری در اجرای پروژه ها و میكرو پروژه های تحقیقاتی در سطح كلان و جزئی اشاره كرد.

وی افزود: همكاری متقابل در زمینه تاسیس و ارایه خدمات در قالب شركت های تعاونی دانش بنیان، ایجاد بانك اطلاعاتی مشترك متشكل از امكانات نرم افزاری و طرحهای پژوهشی محققان و مدرسان و فضای تحقیقاتی و آموزشی و برگزاری سمینار،كارگاه و بازدید علمی-پژوهشی و ترویجی كنفرانس های مشترك در سطح استان،منطقه و كشور از دیگر موضوعات مهم این تفاهم نامه است.

خواجه مظفری با اشاره به تعهدات اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی گلستان اظهارداشت: همكاری و حمایت همه جانبه از اعضای هیات علمی و مجریان طرح های تحقیقاتی در انعقاد قراردادهای پژوهشی و پروژه ها، ایجاد بستر مناسب جهت پذیرش دانشجویان متقاضی گذراندن دوره های كارآموزی در سطح اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی، حمایت مادی و معنوی از پایان نامه های كارشناسی ارشد و دكتری با موضوعات مرتبط بخش تعاون و ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان تشكیل تعاونی در دانشگاه از مهم ترین تعهدات این اداره كل است.

دكتر 'حیدری' قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادكتول نیز با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه موجب توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در دانشگاه و جامعه می شود و همین امر درصد اشتغالزایی را افزایش می دهد و در نهایت با اجرایی شدن این تفاهم نامه شاهد توسعه استان گلستان خواهیم بود.

وی اضافه كرد: شناسایی صاحبان ایده و طرح های نو و معرفی آنها به اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی، تامین امكانات دایر شدن رشته ها و مقاطع تحصیلی میان رشته ای با توجه به نیاز اداره كل تعاون و كار در چارچوب سرفصل های شورای عالی برنامه ریزی و مقررات دانشگاه آراد اسلامی، زمینه سازی و پیشنهاد و ایجاد دوره های آموزش كارآفرینی باتوجه به نیازمندیها از تعهدات این دانشگاه است.

به گفته وی مساعدت و اقدام لازم در زمینه تاسیس شركت های تعاونی دانش بنیان، فراهم سازی امكانات و فضای مناسب جهت ارایه خدمات مشاوره ای در زمینه تعاون و كارآفرینی و اشتغال از دیگر تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد كتول در این تفاهم نامه می باشد.

601