زنجان- مدير كل تعزيرات حكومتي استان زنجان گفت: با تشديد نظارت ها و اتخاذ تدابير مناسب آرامش بر بازار مرغ حاكم مي شود.

حسین نجف زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به التهاب به وجود آمده در بازار مرغ زنجان اظهار كرد: باتوجه به اینكه تفاوت فاحشی بین قیمت مرغ در زنجان و استان های همجوار وجود دارد طی روزهای اخیر با انتقال مرغ زنجان به سایر استان ها كمبود مرغ در استان بازار را ملتهب كرد.

وی خاطر نشان كرد: قیمت مرغ در استان زنجان با تدابیر اتخاذ شده 47 هزار ریال بود در حالیكه در استان های همجوار این نرخ به 80 هزار ریال هم می رسید و همین مسئله به ایجاد بازار سیاه مرغ دامن زد.

مدیر كل تعزیرات حكومتی استان زنجان ادامه داد: سود سرشار ناشی از عرضه مرغ زنجان در سایر استان ها موجب شده بود مردم با جاسازی مرغ در صندوق عقب خودرو هایشان مرغ را از استان زنجان خارج كنند.

نجف زاده افزود: مرغداران با امتناع از تامین مرغ مورد نیاز استان زنجان كشتارگاه ها و اصناف را دچار مشكل كرده بودند كه این مشكل با ورود گشت های ویژه تعزیرات حكومتی،مجمع امور صنفی و سازمان صنعت،معدن و تجارت مرتفع شد.

به گفته وی پس ازتشدید بازرسی های شبانه طی روزهای اخیر سوم مرداد سال جاری 9 محموله غیر مجاز مرغ كه در حال خروج از استان بود كشف و به كشتارگاه ها تحویل شد.

مدیر كل تعزیرات حكومتی استان زنجان پیك مصرف گوشت مرغ زنجان را 16تن اعلام كرد و افزود: سوم مرداد 22 تن گوشت مرغ در سطح استان عرضه شد اما به دلیل التهاب موجود در بازار طی دو ساعت در بازار به پایان رسید.

نجف زاده با تاكید بر اینكه مرغ از امروز به وفور در بازار توزیع خواهد شدگفت: مقرر شده بیش از دو عدد مرغ به مشتریان فروخته نشود.

وی با اشاره به آزاد شدن واردات انواع گوشت ابراز امیدواری كرد: این واردات با ایجاد شوك در بازار قیمت گوشت را تعدیل كند.

وی از واردات سه هزار تن گوشت منجمد مرغ به استان زنجان خبرداد و افزود: با ورود این میزان گوشت مرغ از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طی 10 روز آینده مرغ كیلویی 47 هزار ریال عرضه خواهد شد.

مدیر كل تعزیرات حكومتی استان زنجان خاطر نشان كرد: تولید مرغ در استان زنجان سه برابر مصرف آن است و كمبودی در تولید مرغ وجود ندارد.

وی خاطر نشان كرد: هركیلو گوشت گوسفندی مرغوب 220 هزار ریال و و گوشت گوساله 185 ریال در زنجان عرضه خواهد شد لذا هرگونه تعدی از این قیمت مصوب تخلف محسوب می شود.

نجف زاده التهاب در بازار گوشت مرغ را موجب افزایش تقاضای گوشت قرمز دانست و متذكر شد: برخی از قصابان از فضای نابسامان بازار گوشت سو استفاده كرده و قیمت گوشت قرمز را افزایش داده اند.

وی با تبیین دلایل بالا بودن قیمت عرضه گوشت در قصابی ها ی زنجان گفت: قصابان زنجانی به دلیل راحت طلبی خود به جای خرید دام زنده و كشتار آن ، گوشت كشتار شده را از دلالان خریداری می كنند و به همین دلیل قیمت گوشت در بازار زنجان بیش از قیمت مصوب آن است.

مدیر كل تعزیرات حكومتی استان زنجان متذكر شد: در صورتیكه مسئولان زنجان و استان های همجوار بر واردات و عرضه گوشت مرغ نظارت دقیقی نداشته باشند التهاب در بازار مرغ تداوم خواهد داشت.

522/7324