رشت - شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان در بيانيه اي به مناسبت فرارسيدن سالروز تأسيس اين نهاد آورده است: دشمن شناسي، موقع شناسي و رصد شيوه هاي جنگ نرم دشمن موجب شده كه اين نهاد انقلابي همدوش ساير نهادها در پاسداشت آرمان هاي نظام اسلامي الگويي مناسب از پيشتازي در عرصه فعاليت هاي فرهنگي باشد.

در این بیانیه كه نسخه ای از آن عصر روز چهارشنبه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، آمده است: دوازدهم مردادماه سالروز تأسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است؛ این نهاد مولود انقلاب اسلامی كه به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برای بزرگداشت برنامه های ایام الله انقلاب اسلامی تأسیس شد و با گذشت سی و یك سال تلاش هم اكنون نیز به حیات انقلابی خویش ادامه می دهد.

این بیانیه افزوده است: امام خمینی(ره) با درك صحیح و بصیرت والای خویش توطئه منافقانه گروهك های ضد انقلاب و بنی صدر را در به آشوب كشاندن كشور دریافتند و پس از غائله سی ام تیرماه در سال 1359 ایجاد نهادی را خواستار شدند كه اشخاص انقلابی و متولیان فرهنگی به رصد برنامه ها و ضروریات اجتماعی و سیاسی حضور مردم مسلمان در صحنه های حمایت از آرمان های انقلاب بپردازند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تعامل سازنده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول سی و یك سال فعالیت خویش با مردم نشان داده كه این نهاد برخاسته از متن انقلاب همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند؛ یكی از نهادهای شاخص و از ضروریات انقلاب اسلامی می باشد.

این بیانیه افزوده است: حضور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیشانی مبارزه با تهاجم فرهنگی نشانه اخلاص توأم با درك زمانه است كه مسئولیت كارگزاران و همراهان این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی را دوچندان می نماید.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: بی شك همت بلند و حضور پرثمر مردم مسلمان ایران برای دفع فتنه كور 23 تیرماه سال 78 و خرداد سال 88 نشانه اعتمادی بود كه مردم به دعوت شورای هماهنگی داشته اند و دستاورد آن خلق حماسه هایی ماندگار در تاریخ ولایتمداری ایران اسلامی بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این بیانیه ضمن گرامیداشت دوازدهم مردادماه سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تائید معمار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، تأكید رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای برای تقویت این نهاد و حضور در صحنه های مختلف، دفاع از آرمان های انقلابی را وظیفه ذاتی خود دانسته و در این راه همراهی نهادهای عضو شورای تبلیغات اسلامی را به مثابه همدلی و تشریك مساعی برای تجلی حضور بیكران مردم بر شمرده است.

در خاتمه این بیانیه اضافه شده است: اوج همدلی مردم و نهاد شورای هماهنگی در استان گیلان را هرساله در مناسبت های بزرگداشت ایام الله می توان دید؛ درخشندگی این حضور عزت مندانه در هشتم دی ماه سال 88 بود كه مردم انقلابی رشت به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان جاودانه حضور پیشتاز در صحنه دفاع از ولایت فقیه را خلق كردند كه زبانزد عام و خاص شده است.ك/3

695