خرم آباد - مديركل پايگاه منطقه اي انتقال خون لرستان گفت: آمار اهداي خون مردم استان در چهارماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'امیرحسین تروند' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان افزود: در چهارماه سال جاری از مجموع 17 هزار مراجعه كننده به پایگاههای انتقال خون لرستان، 13 هزار و 500 نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

وی با اشاره به اینكه آمار افراد اهدا كننده خون در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 نفر كاهش داشته، تصریح كرد: اما تعداد مراجعه كنندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 500 نفر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از مجموع افراد موفق به اهدای خون در لرستان 12 هزار نفر مرد و یك هزار و 500 نفر نیز از بانوان اهداكننده خون هستند.

دكتر تروند با اشاره به اینكه شش هزار و 250 نفر از افراد اهدا كننده خون به عنوان اهداكنندگان مستمر هستند، گفت: 10 هزار و 181 نفر از این افراد متاهل و مابقی مجرد بودند.

وی اضافه كرد: همچنین پارسال در مجموع 44 هزار مراجعه كننده 38 هزار و 304 واحد خون از افراد اهداكننده به نیازمندان به خون و فرآورده های آن در استان لرستان اهدا شد كه 89 نفر اهداكنندگان مرد و 11 درصد دیگر زن بودند.

وی با اشاره به اینكه تعداد زنان اهدا كننده نسبت به مدت مشابه آن یك درصد كاهش داشته است، افزود: با توجه به اینكه نیمی از جمعیت استان را زنان تشكیل می دهند، انتظار می روند برای كمك به نیازمندان به خون و فرآورده های خونی، آمار اهداكنندگان خون در بخش بانوان نیز افزایش یابد.

مدیركل پایگاه منطقه ای انتقال خون لرستان افزود: همچنین سال گذشته به منظور كمك به دیگر استان های كشور 11 هزار واحد خون از استان لرستان به خوزستان ارسال شده است.

7268/1625