اراك - نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: تربيت نسل خداباور، بصير و همخوان با ارزش هاي ديني و معنوي، رسالت بزرگ جامعه اسلامي است.

به گزارش ایرنا، آیت الله ' قربانعلی دری نجف آبادی' شامگاه چهارشنبه در ضیافت اطعام ایتام و نیازمندان در اراك افزود: الگوی حكومتداری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران با تعلیم و تربیت دینی عجین شده و انسان های با ایمان، راسخ و خدا ترس با قانونمداری می توانند اهداف والای نظام را محقق كنند.

وی اظهار كرد: نهادهای اجتماعی و حمایتی در كنار رسالت سنگین دست گیری از اقشار ضعیف و آسیب پذیر، وظیفه سنگین شخصیت سازی و تربیت نسل فهیم و بصیر را نیز بر عهده دارند.

امام جمعه اراك بیان كرد: كمك های مادی نهادهای حمایتی باید در كنار تربیت های معنوی و اخلاقی باشد تا نسل آتی منشاء خدمات و خیرات و هداینگری شود.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه كرد: آموزش و پرورش و صدا و سیما در عرصه پرورش ارزش های معنوی و اخلاقی جامعه باید پبشرو باشند.

وی عنوان كرد: كمك و دستگیری از ضعفا و ایتام باید مستمر و به دور از اسراف و امساك باشد و بهره گیری حداكثری از نعمت نوعدوستی مردم مومن در اصلاح امور جامعه و پر كردن شكاف های طبقاتی امری بایسته و ضروری است.

امام جمعه اراك تصریح كرد: ماه مبارك رمضان بهترین فرصت برای سبقت گیری در كمك به اقشار كم برخوردار و مشاركت در تربیت معنوی و بصیرت جامعه است.

آیت الله دری نجف آبادی طرنشان كرد: خانواده های آسیب پذیر و نیازمند جزئی از بدنه جامعه هستند كه اقشار متوسط و مرفه باید با بهره گیری از تعالیم قرآنی و دینی با دستگیری و سركشی به آنها دردهایشان را التیام بخشند.ك/2

560/559