شوراي برنامه ريزي توسعه استان كرمان كه روز پنجشنبه با حضور استاندار و معاونان وي و ساير مسوولان و اعضا در سالن پيامبر اعظم استانداري كرمان برگزار شد، چندين مصوبه در پي داشت.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوبات كارگروه تخصصی امور زیربنایی در مورد تعیین و تثبت كاربری اراضی واقع در داخل و خارج حریم شهرها مطرح شد و با احداث طرح تولید آهك هیدراته در خارج از حریم شهر كرمان و چترود، احداث طرح های فرآوری و بسته بندی بادام در داخل حریم شهربابك موافقت شد.

همچنین احداث طرح تولید و بسته بندی آجیل و خشكبار و گردو در خارج از محدوده شهر گلباف، احداث جایگاه پرواربندی بره خارج از حریم شهرستان انار، احداث كارخانه گچ خارج از حریم چترود، احداث جایگاه گاو شیری بین زنگی آباد و چترود و احداث طرح تولید مس كاتد در خارج از شهر رفسنجان موافقت شد.

در ادامه نیز تثبیت كاربری كارگاه چوب بری در داخل حریم شهر كرمان، تثبیت كاربری ترمینال ضبط پسته و فرآوری پسته در داخل حریم رفسنجان، احداث بسته بندی پسته در داخل حریم شهر سیرجان، احداث پارك مسافر در داخل حریم شهر پاریز، احداث كارخانه تولید كاشی و سرامیك در شهرك صنعتی كهنوج، احداث جایگاه پرواربندی گوساله در خارج از حریم شهر عنبرآباد و احداث طرح تولید سردخانه بالای صفر در خارج از حریم شهر عنبرآباد به تصویب رسید و با اجرای آنها موافقت شد.

همچنین با احداث طرح پرواربندی بره خارج از حریم شهر رودبار، احداث مجتمع اقامتی و پذیرایی داخل حریم شهر ماهان، احداث ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد كوهبنان، احداث جایگاه مرغدرای در خارج از حریم شهر راور و احداث جایگاه پرواربندی گوسفند در خارج حریم راور موافقت شد.

در ادامه این نشست، با احداث پاركینگ خودروهای سنگین در داخل حریم شهر شهربابك و احداث كارواش ماشین آلات سنگین در داخل حریم شهربابك مخالفت شد و همچین طرح درختكاری در داخل حریم شهر ماهان به بررسی بیشتر در نشستی ویژه موكول شد.

در شورای برنامه ریزی توسعه استان كرمان احداث طرح مجتمع خدماتی- رفاهی خارج از حریم شهر چترود مورد تصویب و موافقت قرار گرفت.

در ادامه طرح الحاق زمین تعاونی دانشگاه آزاد سیرجان به محدوده طرح هادی روستای فیروزآباد مورد موافقت قرار نگرفت.

همچنین طرح جامع تفصیلی شهر پاریز از توابع شهرستان سیرجان مورد بررسی قرار گرفت و ابعاد مختلف آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.ك/2

7443/2624