رشت - رييس عمليات در بحران مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان گيلان گفت: انفجار تانكر حمل سوخت در بندر انزلي موجب مرگ سه نفر شد.

'علی فیض ثابت' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه روز گذشته در طالب آباد بندرانزلی به دلیل جوشكاری غیرفنی توسط سرنشینان تانكر، اتفاق افتاده كه سه نفر شامل دو نفر تبعه عراقی و یك نفر گیلانی به دلیل جراحت و سوختگی شدید جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این مطلب كه یك نفر دیگر نیز دچار موج انفجار شده، اظهار داشت: وجود گاز بنزین در داخل تانكر و جوشكاری غیرفنی علت این حادثه گزارش شده است.

رییس عملیات در بحران مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی استان گیلان بیان كرد: جوشكاری تانكر سوخت بایستی توسط افراد متخصص انجام گیرد و قبل از جوشكاری سوخت داخل تانكر كاملا خالی شود.

'احمد جعفری' سرپرست آتش نشانی بندرانزلی نیز در این خصوص اظهار كرد: مقارن ساعت 10:40دقیقه صبح جمعه آتش نشانی شهرداری بندرانزلی اطلاع پیدا كرد كه انفجاری در منطقه طالب آباد اتفاق افتاده كه سریعا ایستگاه شماره یك با تمامی تجهیزات به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اعزام سریع نیروهای كمكی به محل حادثه به دلیل تماس های مكرر با مركز آتش نشانی و مشاهده دود سنگین افزود: یك دستگاه تانكر سوخت 24 هزار لیتری در اثر انفجار طعمه حریق گردیده كه آتش نشانان سریعا با ایمن سازی محل شروع به عملیات و اطفاء حریق نمودند و ظرف چند دقیقه حریق را مهار و از سرایت آن به دو دستگاه تانكر همجوار جلوگیری كردند.

به گفته وی در اثر این انفجار غلامرضا حسینی جوشكار 42 ساله اهل انزلی ،شادمان خالد 28 ساله راننده عراقی ، حامد عمر 28 ساله شاگرد تریلی عراقی عنوان كرد.

وی افزود: راننده و جوشكار در دم جان باخته و شاگرد راننده كه بالای تانكر ایستاده بود در اثر انفجار به سمت دیگر جاده پرتاب شد كه توسط اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی انتقال یافت ولی بدلیل شدت جراحات و خونریزی فوت كرد.

سرپرست آتش نشانی انزلی با اشاره به ترانزیت سوخت از این بندر بر لزوم رعایت نكات ایمنی در هنگام حمل و نقل و انجام امور تعمیراتی تاكید كرد.ك/3

7286/7151/620/ 604