تهران - فيلم سينمايي 'تولد' به كارگرداني محمدرضا ورزي براي نمايش در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدرضا ورزی درباره این اثر سینمایی گفت:این فیلم كه با نام موقت 'تولد' ساخته شده در مراحل پایانی تولید قرار دارد، فیلمبرداری به پایان رسیده و مراحل فنی از مدتی پیش شروع شده است.

وی افزود: قصه این فیلم درباره مسائل روز است و تاریخی نیست، فیلم تقریبا آماده است و فقط باید چند پلان در مورد دفاع مقدس به آن اضافه شود.

این كارگردان ادامه داد: در حال ساخت موسیقی و صداگذاری فیلم هستیم و انشاءالله فیلم برای نمایش در جشنواره فجر امسال آماده می‌شود.



** تصویربرداری 'كوهزاد، زاده كوه' اواخر مرداد پایان می یابد

تصویربرداری مستند 'كوهزاد، زاده كوه' به كارگردانی سیدرضا صافی اواخر مردادماه پایان می یابد.

سیدرضا صافی كارگردان این فیلم گفت: مشغول تصویربرداری مستند 20 دقیقه‌ای 'كوهزاد، زاده كوه' هستیم كه اواخر مرداد به پایان می‌رسد. این مستند درباره زندگی شهید حسین خاتمی قاضی قوه قضایی است كه سال 87 درانفجار تروریستی كاظمین به شهادت رسید.

صافی ادامه داد: روایت این مستند بیشتر به واسطه یكی از پرونده‌هایی است كه توسط این شهید مورد قضاوت قرار گرفته است. قصد از روایت ماجرای این پرونده، كنكاش در شخصیت و منش ایشان هدف این مستند است.

این كارگردان افزود: بخش‌هایی از فیلم بازسازی شده آن پرونده است و از بازیگر استفاده كرده ایم . بیشتر تصویربرداری در استان بوشهر انجام می‌شود. از تصاویر آرشیوی هم در این مستند استفاده كرده‌ایم.



** ابراهیم فروزش فیلمنامه 'پنج عصر' را بازنویسی می‌كند.

ابراهیم فروزش كارگردان با سابقه سینما گفت كه در حال بازنویسی فیلمنامه‌ای به نام 'پنج عصر' هستم.این فیلمنامه متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است و امیدوارم با تایید نسخه نهایی فیلمنامه ساخت این فیلم را آغاز كنم. تهیه‌كننده این فیلم مهدی مددكار و بنیاد سینمایی فارابی خواهند بود.

كارگردان فیلم 'هامون و دریا' افزود: این فیلم روایتگر داستان كودكی است كه صدمه‌ای به عموی بزرگ خود وارد كرده و در صدد جبران این صدمه است. فیلم مضمونی اجتماعی- خانوادگی دارد و تلاش‌های این بچه داستان آن را می‌سازد.



** فیلم 'بازتاب' برای جشنواره رویش آماده می شود

فیلم كوتاه 'بازتاب' به كارگردانی رضا جمالی برای نمایش در هشتمین جشنواره دینی 'رویش' آماده می‌شود.

حسن قهرمانی مجری طرح فیلم 'بازتاب' گفت: بازتاب داستانی با زمان تقریبی 20 دقیقه است كه به صورت 'اچ دی' فیلمبرداری خواهد شد و روایتگر زندگی یك روحانی است.

وی افزود: این فیلم زندگی یك روحانی بررسی می‌كند و وجوه مختلف زندگی او را علاوه بر یك روحانی و مبلغ به تصویر می‌كشد. این فیلم وارد زندگی اجتماعی این روحانی می‌شود و نشان می‌دهد روحانی در راستای اهدافی كه برای انسانیت در نظر گرفته شده قدم بر می‌دارد.

هشتمین جشنواره فیلم كوتاه دینی 'رویش' 9 تا 13آبان ماه امسال در مشهد برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9266