رشت - معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان گيلان گفت: 322 پايگاه تابستاني براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان در واحدهاي آموزشي گيلان فعال شد.

'جعفر پورمند' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این پایگاه ها كلاس هایی در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان دایر شده است.

وی اظهار داشت: 324 مدرسه قرآنی نیز تابستان امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برپا شده كه به شركت كنندگان آموزش های قرآنی ارایه می شود.

وی كانون های فرهنگی و تربیتی را مهمترین و فعال ترین پایگاه در تابستان نام برد و خاطر نشان كرد: 42 كانون های فرهنگی و تربیتی با فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی نیز در تابستان فعال شده است.

وی تصریح كرد: فعالیت 66 سالن ورزشی، مراكز تابستانی ویژه در زمینه ورزش در هر منطقه آموزشی برای دانش آموزان دختر و پسر هر كدام یك مركز و فعالیت مدارس تخصصی قرآن از دیگر مراكز برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گیلان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان به فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری اشاره و بیان كرد: 200 كلاس در این انجمن ها دایر شده كه كارهای فرهنگی و هنری به صورت تخصصی انجام می گیرد.

وی با بیان این مطلب كه پنج اردوگاه نیز تابستان برای دانش آموزان فعال است، یادآور شد: این اردوگاه ها در شهرهای تالش، فومن، بندرانزلی، رضوانشهر و رودسر فعال می باشد.

وی اظهار داشت: غنی سازی اوقت فراغت دانش آموزان، آشنایی آنان با مسایل تربیتی و آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان برای شركت در مسابقه های فرهنگی و هنری از اهداف فعالیت این مراكز در تابستان است.

پورمند پیش بینی كرد امسال بیش از 100 هزار نفر در مراكز غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان گیلان شركت كنند. ك/3.

7286/ 603