بجنورد - مسوول بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالي گفت:‌ اين استان در 10 هزار طرح مهر ماندگار محروميت زدايي كشور، 30 ميليارد ريال سهم دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه جوادالائمه، 'دانیال نقویان' گفت: اغلب طرح های این بخش زودبازده، كوچك و عام المنفعه هستند كه شامل ساخت مدرسه، مسجد، غسالخانه، مجتمع ورزشی، بازسازی مدارس، ساخت مخازن آب و خانه عالم است.

وی اظهار داشت: در این طرح با تمامی دستگاه های مرتبط اعم از آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اداره كل امور روستایی، دانشگاه علوم پزشكی و مركز بهداشت تفاهمنامه منعقد شده است.

وی مأموریت اصلی بسیج سازندگی در سال 91 را راه اندازی اردوهای جهادی هجرت در بخش حوزه های محلات و مساجد عنوان كرد و افزود: در این حوزه برنامه ابلاغی امسال حدود دو هزار نیروی بسیجی است كه قدم های موثری در این راستا برداشته شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینكه سهمیه ابلاغی خراسان شمالی در طرح اردوهای جهادی 15 روزه، حدود سه هزار نفر شامل بسیج محلات، مساجد و دانشجویی است، گفت: برای كمك به سازندگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی، بسیجیان و جوانان در قالب این طرح به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

نقویان افزود: از ابتدای سال تاكنون یكهزار و 683 نفر از دانشجویان بسیجی به مناطق محروم اعزام شده اند كه به فعالیت های عمرانی، كشاورزی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی پرداخته اند.

وی اضافه كرد: گروه های جهادی بسیج دانشجویی در نوروز سال 91 نیز با ظرفیت دو هزار و 901 نفر روز دانشجو و فارغ التحصیل در مناطق محروم شهرستان فاروج و شیروان فعالیت داشتند.

نقویان افزود: فعالیت قشر دانش آموزی در عرصه های مرمت، زیباسازی و بهسازی مدارس نیز از اول تیرماه امسال آغاز شده كه تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: اردوهای یكروزه حلقه صالحین بسیج نیز از اول تابستان آغاز شده كه 24هزار نفر خواهر و برادر در این بخش در حال انجام مأموریت در عرصه های مختلف هستند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاكنون بسیج محلات یكهزار و 200 نفر، طلاب 250 نفر و سایر اقشار نیز به تناسب در طرح اردوهای جهادی شركت داشته اند.

نقویان نقویان همچنین از تشكیل و راه اندازی ستاد راهبردی، مطالعاتی و هدایت اردوهای جهادی بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در سال جاری در استان خبر داد.

وی افزود: با اداره كل مسكن و شهرسازی استان نیز برای ساخت چهار باب مسجد در شهرستان های اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان قرارداد بسته شده است.

استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 250 هزار بسیجی سازمان یافته دارد. ك/1

626