بندرعباس-رئيس بنيادملي نخبگان هرمزگان گفت: پژوهشگران مقاله هاي خود را تا 31 مرداد ماه به اولين هم‌انديشي ملي در امور نخبگان كشور ارسال كنند.

داوود صمصام پور دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بنیاد ملّی نخبگان با همكاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراكز علمی و فنّ آوری كشور همزمان با برگزاری ششمین همایش ملی نخبگان جوان، اولین هم‌اندیشی ملّی در امورنخبگان كشور را در مهرماه سال 1391 برگزار می كند.

وی ادامه داد:موضوع های مقاله های ارسالی می تواندبا موضوع هایی نظیر مبانی نظری مفهوم نخبگی و روشهای علمی شناسایی آن، جذب، هدایت و توانمندسازی اجتماعات نخبگانی (شامل صاحبان استعدادهای برتر، افراد و گروههای نخبه)، راهكارهای افزایش اثرگذاری نخبگان در سطوح و حوزه‌های مختلف، گروههای نخبه و پیشرفت علمی، صنعتی و فنّاورانه كشور‌، آسیب شناسی برنامه‌های موجود در حوزه‌های شناخت، جذب و توانمندسازی اجتماع نخبگانی باشد.

وی اضافه كرد: علاقه مندان همچنین می توانند در موضوع های شیوه‌های تكریم، الگوسازی و پاسداشت نخبگان،نخبگان ایرانی و گفتمان انقلاب اسلامی،اخلاق و فرهنگ نخبگی،تربیت دینی اجتماعات نخبگانی،نخبگی و آموزه‌های معرفتی و اخلاقی اسلام مقاله به دبیرخانه این هماندیشی ارسال كنند.

صمصام پور ابراز كرد:موضعاتی مانند نخبگان تمدن ایرانی – اسلامی،سیاست گذاری و مدیریت امور نخبگان،تجارب ملی و جهانی در مدیریت امور نخبگان،نخبگان و ظرفیتهای بومی و استانی،وقف و مؤسسه‌های خیریه و حمایت از فعالیتهای نخبگانی،تقسیم كار و نگاشت نهادی مدیریت امور نخبگان،مهاجرت نخبگان یا نظام چرخش نخبگان،نخبگان و الگوهای پیشرفت اسلامی – ایرانی نخبگان و بیداری اسلامی نیز برای مقاله های این هم اندیشی درنظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان هرمزگان اظهار داشت: نخبگان ‌نیازمند توجه جامعه در پذیرش آنها و ایجاد فرصت های آشكارسازی، تحرك و شكوفایی توانمندی های خود هستند.

صمصمام پورافزود: نخبگان در برابر خدمات جامعه باید با احساس تكلیف، مسؤولیت‌پذیری و تلاش در جهت حل مسائل نقش اصلی را در تدبیر امور تحول جامعه بر عهده گیرند.

وی یادآور شد:مقاله ها باید به آدرس اینترنتی http://www.bmn.ir و یا پست الكترونیكی hamandishielmi@bmn.ir ارسال شوند.ك/3

8144/668