معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كردستان گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده از سوي شوراي ترافيك استان بزودي طرح مطالعاتي ساماندهي ترافيك پياده در سطح شهر سنندج آغاز مي شود.

اردوان نوسودی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای ترافیك استان در سنندج افزود: این طرح با بررسی های كارشناسی و با هدف تسهیل در تردد مسافر و حمل و نقل وسایل نقلیه در سطح شهر سنندج تدوین و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجهات مدیریت ارشد استان و تخصیص مناسب اعتبارات عمرانی درون شهری به ویژه در توسعه زیرساخت های حمل و نقل از سال گذشته تاكنون شاهد آغاز تعداد زیادی طرح های عمرانی در این زمینه در سنندج بودیم.

نوسودی خاطر نشان كرد: احداث تقاطع غیر همسطح، تونل شهری، ساماندهی تقاطع و ایجاد میدان از مهمترین طرح های عمرانی در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كردستان تصریح كرد: اجرای تونل داخل شهری حد فاصل خیابان انقلاب تا میدان نبوت، تقاطع غیر هم سطح سه راهی دانشگاه كردستان، تقاطع غیر هم سطح محور ورودی سنندج به سقز و احداث میدان ورودی شهرك ننله از اولویت های توسعه در این بخش با هدف تسریع در روند حمل و نقل مسافر و وسایل نقلیه و كاهش معضل ترافیك در سطح شهر سنندج است.

وی ابراز داشت: در سالجاری همچنین با همكاری شهرداری و به منظور رفاه حال شهروندان سنندجی نصب پله برقی در برخی از میادین و مسیرهای پرتردد شهری در دستور كار شورای ترافیك استان قرار گرفته است.

نوسودی بر لزوم تشكیل پلیس راهور نامحسوس به منظور برخورد با وسایل نقلیه آلاینده صوتی و دود زا و نیز وسایط نقلیه ای كه از بوق های ناهنجار كه موجب سلب آسایش و آرامش جامعه می شود استفاده می كنند تاكید كرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش همه متولیان در این زمینه در سالجاری شاهد تحقق برنامه ها و افتتاح طرح های عمرانی در بخش كنترل و تسهیل ترافیك در سطح شهر سنندج باشیم تا بستر لازم جهت ایجاد ترافیك روان و رفع نقاط پر ترافیك را فراهم نماییم.

533