شهركرد - سپاه قمربني هاشم عليه السلام چهارمحال وبختياري در پيامي به مناسبت 26 مردادماه، سالروز ورود آزادگان به كشور از آزادگان به عنوان پيام‌ رسان فرهنگ دفاع مقدسي ياد كرد كه با عاشورا و قيام امام حسين عليه السلام پيوند خورده است.

در بیانیه سپاه چهارمحال وبختیاری كه روز چهارشنبه به ایرنا ارسال شده، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس آمده است: 26 مرداد ماه سال 1369، ایران اسلامی شاهد حضور پرستوهای عاشق سبكبالی بود كه پس از سال ها اسارت در زندان های رژیم عراق، قدم به خاك پاك میهن اسلامی گذاشتند.

این بیانیه با بیان حفظ و انسجام اسیران ایرانی در بند زندان‌های رژیم بعث عراق، یادآور شده است: مأموران صلیب سرخ نیز به برقراری مدل كوچك جمهوری اسلامی در اردوگاه‌های عراق از سوی رزمندگان اسلام اعتراف كردند و این مهم، با تأسی از اسوه صبر و ایثار عاشورا یعنی حضرت زینب كبری (س) محقق ‌شد و لازم است با بازگویی خاطرات آزادگان و نشر آن در میان مردم، حوادث دوران اسارت آزادگان را به عنوان درس صبر و مقاومت به نسل جوان منتقل كرد.

سپاه قمربنی هاشم علیه السلام چهارمحال وبختیاری در ادامه این بیانیه افزوده است: آزادگان، بزرگ مردانی هستند كه با مقاومت و تحمل دردها و شكنجه های بسیار به جهانیان ثابت كردند، همواره در راه دفاع از اسلام و ایران تلاش خواهند كرد و اجازه نمی دهند ایران، مورد تعرض متجاوزان قرار گیرد.

دربخش پایانی این بیانیه با تاكید بر لزوم توجه عمیق‌تر به دوران اسارت آزادگان به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس، آمده است:ضروری است، آزادگان با بیان خاطرات آن دوران، زوایای پنهان جنایت های رژیم بعث عراق را برای نسل جوان جامعه بیان كنند.

به گزارش ایرنا، 26 مردادماه 1369 آغاز بازگشت آزادگان در بند رژیم عراق به میهن اسلامی است.

547/