اردبيل - مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اردبيل گفت : هفته هنراستان اردبيل هفته چهارم مهرماه سال جاري با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تهران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، منصور شرفی در جلسه ستاد برگزاری این هفته افزود: این هفته با هدف معرفی و نمایش توانمندی هنرمندان استان اردبیل برگزار می شود .

وی با تاكید براینكه برگزاری مطلوب برنامه های این هفته نیازمند همكاری دستگاه های فرهنگی استان است، افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی هنر استان اردبیل در كشور و جلوه های فرهنگی و هنری ناشناخته استان باید به دور از هرگونه شعارزدگی و با مصداق عینی درهفته هنر استان اردبیل معرفی شود.

سعید نوریان مسئول برگزاری نمایشگاه هفته هنر استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینكه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آمادگی خودرا برای بر پذیرایی و اسكان روزانه 400 نفر و تبلیغات تهران را اعلام داشته ، بیان كرد : برگزاری مراسم افتتاحیه، تبلیغات استان اردبیل و برپایی نمایشگاه در طول هفته نیز بر عهده خود استان است.

وی ادامه داد: توجه و معرفی مفاخر دینی، علمی و فرهنگی استان، اجرای برنامه‌ های هنری، نمایشگاه نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی استان، برپایی كارگاه های آموزشی، اجرای تئاتر خیابانی و نمایش های محلی به صورت میدانی توسط هنرمندان بومی استان، رونمایی و اجرای آلبوم موسیقی استان از برنامه های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه در طول این هفته است.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینكه این نمایشگاه فرصت بی نظیری برای معرفی بیشتر استان اردبیل به هموطنان است، گفت : چاپ ویژه نامه هفته هنر استان اردبیل، معرفی سوغات استان و انتخاب گروه های برتر در حوزه های مختلف از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

530